Red Bull Romaniacs 2010 a ajuns la final

Neozeelandezul Chris Birch a câştigat cea de a şaptea ediţie a competiţiei considerate a fi cel mai dificil raliu hard-enduro din lume.

Red Bull Romaniacs 2010 a ajuns la final Red Bull Romaniacs 2010 a ajuns la final

PilotulKTM a avut nevoie de 28h17min31sec să parcurgă ceiaproximativ 1.000 de km de hard enduro ai traseului claseiPRO. Al doilea rider al clasei PRO, care a rezistatcondiţiilor extreme îngreunate de ploaie şi şi-a depăşit limitelereuşind să câştige o etapă după ce într-una din zile a fost nevoitsă îşi schimbe motorul, este Graham Jarvis. Britanicul şi al săuSherco au parcurs traseul în 28h46min12sec, Jarvis reuşind înpenultima zi să recupereze cele două ore de penalizare primite înziua a doua când s-a confruntat şi cu probleme la motor.

Al treilea rider pe podiumul clasei PRO a fost AndreasLettenbichler, câştigătorul ediţiei 2009. Paul Bolton a izbutit săîncheie raliul pe locul patru, chiar dacă în ultima zi s-aaccidentat destul de rău în timpul unei coborâri crezând iniţial căşi-a fracturat umărul. Chiar dacă s-a aflat la prima participare,Jade Gutzeit a reuşit să termine cu al cincelea timp Red BullRomaniacs. Sudafricanul a reuşit să îl devanseze pe conaţionalulsău Darry Curtis (locul 8), un rider cu mult mai multă experienţăcând vine vorba de rulat în condiţiile din România.

Mani Gyenes, singurul rider care a luat startul şi a terminattoate cele şapte ediţii ale Red Bull Romaniacs, s-a clasat pe loculnouă la clasa PRO. Sătmăreanul, care pilotează în prezent pentruVectra Racing, a câştigat în 2005 şi 2006 raliul la clasa Expert,iar în 2009 s-a clasat al doilea la Expert Single.După ce a ajunsla finiş, Mani a recunoscut că pentru o mai bună clasare încategoria PRO la Red Bull Romaniacs are nevoie de un antrenamentspecial şi că pentru 2011 va trebui să găsească o soluţie pentru aîmbina antrenamentele pentru Dakar şi Campioantul Mondial deRally-Raid cu cele pentru competiţii de extrem enduro cum ar fi RedBull Romaniacs.

Mareapierdere înregistrată în acest an la clasa PRO a fost abandonul luiTaddy Blazusiak. Câştigător de patru ori al Erzberg Rodeo,polonezul s-a accidentat la umăr în prima zi în munţi şi a fostnevoit să se retragă, recunoscând în acelaşi timp că nu este un fanal competiţiilor pe gps şi că Red Bull Romaniacs este într-adevărcea mai dură competiţie de enduro din lume şi trebuie să reziştiore întregi pe motocicletă în fiecare zi.

În ceea ce îi priveşte pe riderii români, pe lângă locul 9obţinut de Mani Gyenes în clasamentul categoriei PRO (clasa cu celmai dificil traseu) de remarcat este locul 1 obţinut de LucianNeaga la clasa Hobby Singel. Piteşteanul, recunoscut pentruescapadele de snowboard freeride, a suprins prin evoluţia sa pemotocicletă reuşind să îşi creeze un avantaj confortabil chiar dinprima zi. Lucian a fost unul din puţinii rideri care au ajuns lafinişul primei zile având în vedere că ploaia care a căzut a făcutca cel mai greu traseu din această ediţie să devină aproapeimpracticabil.

Dani Oţil şi Krisztian Nagy - TipTil Team - au reuşit,în ciuda problemelor tehnice avute în ziua a treia când ambiilorle-a cedat ambreiajul, să termine Red Bull Romaniacs.Aflaţi la a doua participare, cei doi şi-au îmbunătăţit performanţacomparativ cu 2009 reuşind în acest an să fie clasaţi pe locul 7 laHobby Team.

Clasările riderilor români de la Red Bull Romaniacs 2010

ManiGyenes - locul 9 clasa Pro

Paul Harpa - lcoul 8 clasa Expert Single

Paul Frăţilă - locul 9 clasa Expert Single

Cristinel Babeş, Călin Răducu - locul 4 clasa Expert Team

Romeo Dunca, Ioan Tara - locul 6 clasa Expert Team

Răzvan Avramescu - locul 7 clasa Hobby Single

Laurenţiu Nedelcu - locul 25 clasa Hobby Single

Dani Oţil, Krisztian Nagy - locul 7 clasa Hobby Team

Red Bull Romaniacs 2010 în cifre

165 - piloţi la start

32 - ţări din care au fost prezenţi concurenţii

400 - nr persoanelor care au lucrat la realizarea ediţiei din2010

40 tone - carburant utilizat

400 - litri de ulei utilizaţi

60 - jurnalişti acreditaţi (atât din media naţională cât şi dinmedia internaţională)

5 - nr. ţărilor din care provin track managerii (Africa de Sud,Danemarca, Germania, Olanda, România)

12 - nr. lunilor necesare pentru crearea unei ediţii de Red BullRomaniacs