Regele suvurilor se întoarce cu 600 de cai (galerie foto)

Cutremur pe scara Hennessey

Regele suvurilor se întoarce cu 600 de cai (galerie foto) Regele suvurilor se întoarce cu 600 de cai (galerie foto)

În primul rând să le mulţumim MC-ului Bean şi Fraţilor Grime că ne-au scutit să ne mai scotocim creierii de titluri pentru o maşină cât un tren. Dacă mai ţineţi minte, prin 1990 şi ceva (parcă 7) era un Lincoln prin Bucureşti, ceva enorm. Când apărea, apărea cu tot cu umbră în jurul lui. Nu mai văzuse românul maşină atât de mare, costisitoare şi consumatoare, în viaţa lui. I se spunea autobuz, de atunci a început şi moda poreclelor de depou pentru maşinile foarte mari. Acel Lincoln Navigator era o maşină care nu avea cum să se strice, era aşa cum îi zic românii – state of the art – în SUV-uri americane. Şi cam Lincoln a fost înainte de Q7, ML sau X5.

Anul trecut pe vremea asta, era cod portocaliu de lansare în SUA. Al patrulea Lincoln Navigator din istoria Ford avea să bubuie şi să duduie pe pământ american. Ceva enorm, imperial, brutal şi luxos în acelaşi timp. Acum a venit rândul să treacă printr-o forţare texană de putere făcută de Hennessey Performance – atelier cu cai putere la discreţie. Hennessey apare acolo unde sunt circuite, liniuţe, orgolii, dar mai ales unicele muscle car-uri.

Lincoln Navigator 600 de cai putere Hennessey (galerie foto)

Lincoln Navigator făcut de Hennessey are acum 600 de cai putere, cu 150 mai mulţi decât are din fabrică. Motorul e un V6 de 3.5 litri, acelaşi pe care Ford îl pune şi pe F-150 Raptor. Şi el a trecut prin faza Hennessey şi tot 600 de cai are. Preparatorul american a modificat softul de management al motorului, a înlocuit sistemul de admisie de aer în motor, toba de eşapament şi a pus un intercooler mai mare. Acum, Lincoln Navigator Hennessey atinge 100 km/h în 4.8 secunde şi face 0-400 metri cu start de pe loc în 13 secunde cu 175 km/h la sosire.

Sigur că Hennessey a mai coborât şi suspensia pentru un centru de greutate mai jos, a pus cele mai bune frâne (Brembo) care pot opri peretele ăsta la 200 km/h şi a înlocuit jantele. Preţul este confidenţial, însă suntem siguri că e mult mai mare decât preţul de start al unui Lincoln Navigator – 72.000$. Cam asta înseamnă puterea brută americană fără prea multe griji cu consumul sau cu poluarea. 

Autor Alexandru Banu