Renault-Nissan-Mitsubishi rămâne cel mai mare constructor la nivel mondial. Dacia produce cea mai mare surpriză

Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi, devenită anul trecut grupul cu cele mai mari vânzări la nivel mondial, şi-a păstrat acest titlu după primul semestru al anului 2018.

Renault-Nissan-Mitsubishi rămâne cel mai mare constructor la nivel mondial. Dacia produce cea mai mare surpriză Renault-Nissan-Mitsubishi rămâne cel mai mare constructor la nivel mondial. Dacia produce cea mai mare surpriză

Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi, devenită anul trecut grupul cu cele mai mari vânzări la nivel mondial, şi-a păstrat acest titlu după primul semestru al anului 2018.

Vânzările totale ale Renault-Nissan-Mitsubishi au crescut cu 5,1% în primele 6 luni din 2018, totalizând 5.538.530 de unităţi. Locurile următoare au fost ocupate de grupul Volkswagen, cu 5.519.000 unităţi şi o creştere de 7,1% a vânzărilor, şi Toyota, cu 5.209.000 unităţi vândute, în creştere cu 1.6%.

Cei trei membri ai alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi au înregistrat creşteri pe segmentul crossover, SUV, pick-up, precum şi în segmentul autovehiculelor electrice şi hibride.

Modelele Renault care au înregistrat creşteri ale vânzărilor au fost Clio, Captur şi Scenic. Dacia a stabilit un nou record de vânzări pentru un semestru (378.000 de unităţi), în timp ce Nissan a vândut mai multe modele Note, Serena, X-Trail şi Qashqai. Dintre modelele Mitsubishi, s-au remarcat noul Eclipse Cross şi XPANDER.

Din totalul de 5,5 milioane de unităţi, 2,1 milioane de autovehicule au fost vândute de Groupe Renault (Renault şi Dacia), Nissan a vândut 2,8 milioane de maşini sub siglele Nissan, Infiniti şi Datsun, iar Mitsubishi a vândut 616.000 de maşini.

În primul semestru, 1 din fiecare 9 maşini vândute la nivel mondial a aparţinut grupului Renault-Nissan-Mitsubishi.

Atât Renault cât şi Nissan au înregistrat creşteri pentru modelele lor electrice. Renault şi-a asigurat o cotă de piaţă de 21,9% la nivel european cu modelele ZOE şi Kangoo Z.E.,în timp ce Nissan a dat lovitura cu noul Leaf, care s-a vândut în peste 18.000 de exemplare în Europa în primele şase luni ale anului, devenind şi cea mai vândută maşină electrică în Europa în această perioadă. Mitsubishi a rămas lider pe segmentul PHEV SUV, modelul Outlander bucurându-se de succes.