Premiera  Renault Technologie Roumanie - nou centru la Titu

Renault Technologie Roumanie, singurul centru de inginerie auto din estul Europei, a inaugurat ieri, 15 septembrie, Centrul Tehnic Titu, dedicat în în principal optimizării vehiculelor şi organelor mecanice din gama Entry.

Renault Technologie Roumanie - nou centru la Titu Renault Technologie Roumanie - nou centru la Titu

Centrul Tehnic Titu se întinde pe o suprafaţă de peste350 ha şi peste 300 de angajaţi. Aici se pot testavehiculele şi organele mecanice concepute în birourile deproiectare Renault din Bucureşti sau din lume. Acesta cuprinde 100de bancuri de încercări, destinate vehiculelor întregi şicomponentelor acestora, ce permit recrearea unor condiţii defuncţionare extreme: rezistenţa la frig, simulator deexpunere la soare, cabină de ploaie etc.

Interesant este faptul că Centrul Tehnic Titu dispune de oreţea de piste, cu o lungime totală de peste 32km, realizată doar în 6 luni, care permite analizarea încele mai mici detalii a comportamentului vehiculelor în diversecondiţii de utilizare. 10 tipuri de piste, printrecare pista rapidă, pistele cu proiecţie de pietriş, praf şi apă saucircuitul de oraş, reproduc dificultăţile pe care un conducătorauto le-ar putea întâlni, de la drumurile de ţară,până la cele din marile oraşe aglomerate sau autostrăzi.

Clădirile din Centrul Tehnic Titu adăpostesc zeci debancuri de testare pentru vehicule, dar şi pentru componente devehicule sau componente mecanice. Maşina sau doar anumitecomponente, sunt expuse ore întregi la simulatoarele desoare sau de frig, la cabinele de ploaie cu intensităţideiverse, sau merg timp de luni întregi pe bancurileautopilotate cu rulouri, care acţionează ambreiajul,schimbătorul de viteze şi acceleraţia la fel ca un pilot careconduce pe diferite rute.

300 de ingineri şi tehnicieni specializaţilucrează acum în cadrul Centrului Tehnic Titu, pentru a pegăti şiefectua testele pe piste sau cu ajutorul bancurilor şi pentru aasigura mentenanţa tuturor mijloacelor de încercare. Munca lor sedesfăşoară zilnic în strânsă legătură cu centrele tehnicede la Aubevoye şi Lardy, din Franţa, dar şi cu birourilede proiectare din Bucureşti, unde sunt concepute noile vehicule sauorgane mecanice.