Rezultatele vânzărilor în 2010 pentru Porsche România

În ciuda scăderii din piaţă în anul 2010, Porsche România îşi menţine poziţia de leader în topul importatorilor auto.

Rezultatele vânzărilor în 2010 pentru Porsche România Rezultatele vânzărilor în 2010 pentru Porsche România

Într-o piaţă care înregistrează o scădere cu 18% faţă de2009, şi în ciuda dificultăţilor pe care atât compania câtşi partenerii săi dealeri le-au avut de înfruntat, Porsche Româniaînregistrează o performanţă bună, care se traduce şi prin creştereacotei de piaţă cu 2% la peste 20% din piaţa totală, în ceea cepriveste toate mărcile importate.

Compania a pregătit oferte potrivite atât din punct de vedere almodelelor, cât si financiar si al pachetelor de service, care suntîn acord cu scăderea puterii de cumpărare în perioadă de criză sis-a concentrat asupra cresterii calităţii serviciilor oferite,acest subiect fiind prioritar si în anul 2011.

Anul 2010 a însemnat pentru marca Volkswagen autoturismeun număr de 8,650 unităţi livrate, consolidându-si poziţiaîn topul primelor mărci de import din România, cu o cotă de piaţăde aproape 9%. Acest rezultat este urmarea firească a uneistrategii pe termen lung: ofensiva de modele noi, tehnologiileinovative şi economice ce echipează fiecare model Volkswagen,reţeaua de distribuitori, cresterea nivelului de calitate înservice. Anul 2010 a adus, în showroom-urile Volkswagen, noulTouareg si noul Passat, modele devenite iconice în România.

Marca Volkswagen a continuat şi în 2010 tradiţia organizăriiMaratonului Bucuresti si a proiectului "O masină nouă, un copacplantat", reusind plantarea a peste 22,000 de copăcei în PădureaVolkswagen din Comuna Borcea, judeţul Călărasi. De asemenea,susţinerea Fundaţiei Hospice Casa Speranţei şi a altor cauzeumanitare impun marca Volkswagen printre cele mai responsabilemărci auto din România.

Audi a reusit şi în 2010 să fie una dintre mărcilepreferate de cumpărătorii de autoturisme premium,înregistrând o cotă de aproape 32% din aceastăpiaţă. Printre modelele care s-au bucurat de cel mai maresucces, se remarcă: Audi A4 cu 432 de autoturisme vândute, Audi A3cu 214 unităţi şi Audi Q5 cu 304 unităţi, clasându-se astfel peprima poziţie în segmentele A, B şi B SUV.

În 2010, Audi a oferit publicului o gamă variată de modele noi,precum nava amiral a mărcii, noul Audi A8, considerat cel maisportiv sedan din clasa de lux. Audi a introdus o nouă dimensiuneîn clasa compactă, prin noul Audi A1, un model dinamic şi de înaltăcalitate, cu o mare încărcătură emoţională, iar prin modelul A7Sportback, Audi a păsit într-o nouă clasă, evidenţiând designul laun alt nivel. Toate aceste modele au adus volume suplimentare şi ausubliniat caracterul exclusivist şi progresist al mărcii.

Anul 2010 a fost unul încărcat pentru marca Skoda, cutrei lansări de modele noi si multe evenimente speciale.În 2010, prin reţeaua de distribuţie a mărcii Skoda în România s-aulivrat clienţilor 8,100 de autovehicule noi, marca înregistrândastfel o cotă de piaţă de peste 8% si plasându-se în topulprimelor trei mărci auto de la noi din ţară.

În luna martie a fost lansat Skoda Superb Combi, varianta breaka celebrului model Superb, caracterizată prin eleganţă si o ofertăde spaţiu care o plasează în fruntea clasei sale. Foarte apreciatde presa de specialitate, Skoda Superb Combi a fost livrat în 90 deexemplare clienţilor români pe parcursul anului 2010. În iunie auurmat lansările versiunilor facelift ale modelelor Fabia şiRoomster.

Rezultatele obţinute de marca SEAT în România în anul 2010 potfi, cu siguranţă, considerate performanţă - cu 1,662 unităţilivrate către clienţi (acelasi volum ca si în anul 2009), SEAT aînregistrat o cotă din piaţa totală de 1.58%, revenind astfel lanivelul anului 2007, cel mai bun din istoria mărcii în Romania.

În spatele acestor cifre se află o reţea de distribuitori optimdistribuită geografic, motivată si coordonată eficient, o politicăde preţuri gândită si adaptată cerinţelor pieţei din Româniaîmpreună cu fabrica SEAT din Martorell si mai ales modele desucces, consacrate, permanent actualizate din punct de vederetehnologic, dar si modele complet noi sau noi generatii demodele.

În luna iunie 2010, SEAT lansează în România cel de-altreilea model al familiei Ibiza - Ibiza ST. Lansareamodelului reprezintă o nouă provocare pentru marca SEAT. Concepteca spaţiul si funcţionalitatea sunt combinate foarte inspirat cudesign-ul unic al mărcii spaniole într-o masină de 4.23 m lungime,cu un caracter tineresc si sportiv. Anul 2010 se încheie cuintroducerea pe piaţa din România a noii generaţii a monovolumuluiSEAT Alhambra, la a cărui dezvoltare au stat la bază versatilitateaingenioasă si tehnologia de ultimă generaţie.

Marca Volkswagen Autovehicule Comerciale a devenit în2010 lider de piaţă pe partea de import autovehicule comercialeuşoare, livrând 1,388 utilitare. Volkswagen Transporter -cel mai bine vândut model al gamei - îsi păstrează si în 2010statutul de "best in class" în ceea ce priveste livrările, cu ocotă de piaţă de peste 45% în segmentul său. Modelul Crafter a avutîn anul 2010 o evoluţie pozitivă, cota de piaţă depăsind nivelul de10 % - un plus de peste 3 puncte procentuale faţă de anul 2009.

În toamna anului trecut a avut loc lansarea noului Caddy GP -facelift, model înnoit în principal în ceea ce privestemotorizarea, confortul, siguranţa si design-ul. VolkswagenAutovehicule Comeciale oferă astfel cea mai modernă gamă deutilitare, singura pe piaţă integral Euro 5. Anul 2010 a fost unulimportant în domeniul flotelor, cota acestora in totalul livrărilorfiind de peste 50%. La finalul anului 2010 a avut loc, încadrul reţelei de distribuitori, un preview pentru Amarok -pick-up-ul datorită căruia marca este prezentă într-un nousegment. Lansarea oficială este programată pentru primultrimestru al anului 2011.

Weltauto, divizia de autovehicule de ocazie a grupului, acontinuat în anul 2010 dezvoltarea reţelei de parteneri, reusind săîncheie anul cu un volum de vânzări în crestere faţă de anulprecedent. Cele peste 3,500 unităţi de autovehicule de ocaziecomercializate sub sigla mărcii fiind însoţite de serviciile princare marca si-a câstigat un loc de referinţă în piaţa auto.