Rolls-Royce Cullinan este cel mai avansat automobil realizat vreodată de britanici - FOTO

Cullinan este cel mai mare diamant descoperit ...

Rolls-Royce Cullinan este cel mai avansat automobil realizat vreodată de britanici - FOTO Rolls-Royce Cullinan este cel mai avansat automobil realizat vreodată de britanici - FOTO

Cullinan este cel mai mare diamant descoperit vreodată. Tot Cullinan este şi cel mai nou Rolls-Royce şi primul ce dispune de o caroserie înălţată şi un sistem de tracţiune integrală. Este cel mai avansat automobil realizat vreodată în uzina din Goodwood, Marea Britanie, şi cea mai avangardistă viziune ce poartă statueta The Spirit of Ecstasy.

Un Rolls-Royce 4x4 pentru offroad? Era un concept de negândit în urmă cu 20 de ani sau chiar acum un deceniu. Dar piaţa auto, clienţii şi preferinţele acestora s-au schimbat radical. Automobilul „ce poate merge oriunde“ a devenit simbolul confortului şi libertăţii în condiţiile în care acesta nu mai este prizonierul asfaltului. Dar un SUV Rolls-Royce? Britanicii s-au ferit de termenul SUV deoarece un Rolls nu poate fi un „vehicul utilitar“, în condiţiile în care SUV înseamnă un vehicul sport-utilitar.

Dar luxul a evoluat şi acesta nu mai este un concept „urban“. Clienţii Rolls se aşteaptă să poată călători (aproape) oriunde în condiţii de lux şi confort, fără compromisuri. Iar rezultatul a fost Cullinan.

„Denumirea de SUV este acum aplicată la aproape orice siluetă în două volume (hatchback – n. red.) ce are o minimă sugestie de a ieşi de pe asfalt. Noi ne-am imaginat un automobil în trei volume, înălţat, ce poate rula pe orice suprafaţă, cu un design nou ce poate mulţumi pofta de aventură a oricărui client“, explică Giles Taylor, directorul de design al Rolls-Royce Motor Cars.

Cullinan vine cu celebra suspensie de „Covor Magic“ ce oferă senzaţia de plutire, în timp ce sub capotă se află nu mai puţin celebrul motor V12 de 6,75 litri ce dezvoltă 570 CP şi un cuplu motor de 850 Nm.

Acesta pune toate cele patru roţi în mişcare, iar acestea vin inclusiv cu un sistem de direcţie integrală pentru a depăşi orice obstacol.

„Am ştiut că trebuie să oferim clienţilor ceva ce nu mai găsesc în lumea SUV-urilor deoarece ei nu acceptă limitări sau compromisuri“, explică Torsten Müller-Ötvös, şeful Rolls-Royce.

Spre deosebire de clienţii tradiţionali ai mărcii, care preferă o limuzină personalizată în detaliu, noua generaţie este mai tânără şi mai aventuroasă şi îşi doreşte să se bucure din plin de viaţă, dar cu un automobil cu un confort superior.

De aceea, în cazul lui Cullinan, zona din spate este izolată de compartimentul pasagerilor printr-un geam, tocmai pentru a reduce şi mai mult zgomotul din habitaclu, întocmai cum este de aşteptat din partea unui Rolls-Royce.

În premieră, un Rolls-Royce are acum un hayon ce permite accesul la portbagaj, iar acesta este segmentat în două părţi. De asemenea, tot în portbagaj se regăsesc două scaune compacte şi pliabile ce permit ca două persoane să admire peisajul fără a renunţa la confortul automobilului. Standard, portbagajul oferă o capacitate de 560 de litri, ce poate fi extinsă la 600 dacă se renunţă la peretele despărţitor.

Citeşte continuarea pe da.zf.ro