România, 2018: Vânzările de autovhicule noi a atins maximul ultimilor 10 ani

Creşterile salariale, şomajul aproa­pe inexistent în marile zone ...

România, 2018: Vânzările de autovhicule noi a atins maximul ultimilor 10 ani România, 2018: Vânzările de autovhicule noi a atins maximul ultimilor 10 ani

Vânzările de autovhicule noi au înregistrat în T1 o creştere de 20%, la 36.000 de unităţi, punctând cel mai ridicat volum al pieţei locale din ultimii zece ani.

Creşterile salariale, şomajul aproa­pe inexistent în marile zone industriale alături de fir­mele care îşi reînnoiesc flotele au adus cel mai mare volum de vânzări pe piaţa auto locală în primul trimestru al acestui an, potrivit datelor Asociaţiei Produ­cătorilor şi Importatorilor de Auto­mo­bile (APIA). Pe de altă parte, cu toate că piaţa a depăşit volumul atins în primele trei luni din 2009, raportat la 2008, în continuare există o scă­dere de 56%. Din vânzările în primul tri­mes­tru, de 36.000 de unităţi, 29.531 au fost autoturismele, în creştere cu 26% faţă de perioada similară a anului trecut, şi 6.462 de unităţi au reprezentat vehiculele co­mer­ciale, în scădere cu 0,6%.

„Există un anumit optimism în rândul jucătorilor din piaţa auto, care se aşteaptă ca anul 2018 să fie al cincilea an consecutiv de creştere de la declanşarea crizei economice în 2009“, au spus oficialii APIA.

În continuare, vânzările sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice, care aco­peră 70% din totalul achiziţiilor de autotu­risme realizate în primele 3 luni ale anului.

„Este de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în aceste prime 3 luni din 2018 - 8.799 unităţi - este cu 76% mai mare decât cel afe­rent perioadei similare de anul trecut. Ca urmare, şi ponderea lor a crescut în 2018 la 30% de la 21% în 2017. Această creştere importantă, la fel ca şi cea de anul precedent, a avut loc înaintea demarării Programului Rabla, ceea ce arată în mod foarte clar faptul că, în actuala conjunctură economică favora­bilă, acest program nu mai este la fel de im­portant în ceea ce priveşte decizia persoanelor fizice de achiziţie unui autovehicul nou“, au subliniat oficialii asociaţiei.

Citeşte articolul complet în Ziarul Financiar