România trebuia să mai bifeze 12 km de autostradă. Inspectorii companiei de drumuri au constatat ... că nu se poate

Reţeta folosită la asfaltare face şoseaua periculos ...

România trebuia să mai bifeze 12 km de autostradă. Inspectorii companiei de drumuri au constatat ... că nu se poate România trebuia să mai bifeze 12 km de autostradă. Inspectorii companiei de drumuri au constatat ... că nu se poate

Scriam săptămâna trecută că Autostrada Sebeş-Turda este foarte aproape de deschidere. În sfârşit, ne-am zis. Dar când să mai bifăm porţiunea fabuloasă de 12 kilometri, aflăm că inspectorii companiei de drumuri au constatat la faţa locului...că nu se poate. 

Responsabilii cu inspecţia au descoperit că pe unele dintre bretelele de acces pe autostradă au o lăţime în jurul a doi metri. ”Cu greu încape un Duster pe unele dintre acestea”, au apreciat oficiali din proiect pentru Digi24.ro. Lăţimea standard a unei benzi de autostradă este de 3,75 metri, iar în cazul unui drum naţional este de 3,5 metri.

Reţeta folosită la asfaltare face şoseaua periculos de alunecoasă. Firma de construcţii nu a făcut comentarii, dar autorităţile promit că se vor face reparaţii.

Lotul 3 are o lungime de 12,5 kilometri lungime şi trebuia inaugurat, la fel ca de altfel întreaga autostradă Sebeş-Turda, încă din 2016. Încă nu s-a făcut recepţia lucrărilor şi deja constructorul trebuie să facă reparaţii.

Raportul care conţine numeroase nereguli este însă contestat tocmai de CNAIR care ar trebui să aibă interesul de a oferi românilor o autostradă fără nicio problemă de calitate şi cu toate funcţionalităţile. Potrivit prevederilor legale este obligatorie realizarea unei evaluări de siguranţă rutieră la fiecare recepţie de lucrări.

Explicaţia atitudinii CNAIR poate fi aceea că activităţile de consultanţă, adică de verificare a calităţii lucrărilor şi a cantităţilor de materiale utilizate şi facturate de către constructor, au fost derulate tocmai de Direcţia Regională Cluj (DRDP) a CNAIR. DRDP Cluj ar fi trebuit în consecinţă să împiedice constructorul italian Tirrena Scavi să realizeze lucrări proaste şi să nu accepta plata acestor lucrări de către CNAIR.

Situaţia a fost critică puternic miercuri de către Asociaţia Pro Infrastructura. ”Din punctul nostru de vedere, încă o amânare a deschiderii acestui lot de autostradă din motive discutabile este atât o crimă la adresa şoferilor care se deplasează pe drumul naţional paralel şi pe care au loc accidente frecvente, cât şi o bătaie de joc faţă de banul public, existând un risc ridicat de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare”.