Românul care va parcurge traseul Constanţa – San Remo cu un vehicul de epocă

Modelul Fiat 520 a revoluţionat „automobilul” anilor 20 ...

Românul care va parcurge traseul Constanţa – San Remo cu un vehicul de epocă Românul care va parcurge traseul Constanţa – San Remo cu un vehicul de epocă

Gabriel Bălan pregăteşte comemorarea într-un mod cât se poate de original a lui Ernest Urdăreanu, primul câştigător al Raliului San Remo în urmă cu exact 90 de ani. Gabriel Bălan autor al unor eforturi remarabile de a promova cultura automobilistică românească la nivel European are în plan o nouă aventură fantastică şi anume participarea la Raliul San Remo (11-14 aprilie) a cărui primă ediţie a fost câştigată în 1928 de românul Ernest Urdăreanu. Gabriel Bălan va fi prezent în competiţie cu un automobil de acelaşi tip şi model cu cel folosit de Urdăreanu, FIAT 520 (1928 – în foto) restaurat anul trecut printr-un efort personal considerabil şi o grijă pentru detalii absolut remarcabilă. 

FOTO

Alături de echipa sa şi de câţiva dintre colegii de club printre care George Danciu (Dodge) şi Cristian Antoniewicz (Mercedes 170) el  va parcurge pe roţi traseul Constanţa – San Remo. Plecarea este prevăzută pentru 7 aprilie, urmând ca pe 13 aprilie să asiste ca invitat de onoare la o acţiune mai puţin obişnuită şi anume numirea unei străzi din San Remo cu numele „Ernest Urdăreanu”.

Ernest Urdăreanu rămâne o personalitate uşor controversată din istoria noastră fiind unul dintre cei mai apropiaţi colaboratori ai Regelui Carol al II-lea. Cei care l-au cunoscut personal spun însă că era un personaj cu un şarm aparte. Viitor confident al Regelui Carol al II-lea, Urdăreanu era însă un excelent pilot de curse. În anii 1928 şi 1929, Ernest Urdăreanu a obţinut, la volanul unor maşini Fiat, locul I, respectiv locul al II-lea la Raliul de la San Remo. Aptitudinile sale în domeniul automobilistic au fost rapid remarcate de către Regele Carol al 2-lea, care l-a numit în 1931 pe fostul pilot de curse, şef al garajului regal lucru care i-a favorizat ascensiunea. În anul 1936, Ernest Urdăreanu a devenit vicemareşal, apoi mareşal al Palatului Regal, adică şef al administraţiei regale.

Modelul Fiat 520 a revoluţionat „automobilul” anilor 20. Între 1921 şi 1923 a fost produs modelul 520 supranumit „Superfiat” şi care avea un motor V12 de 6805cmc ce dezvolta 90CP. Pentru câţiva ani la rând acesta a fost singurul model din lume cu un motor V12.
A urmat seria 520 produsă între 1927 şi 1930, un model ce se adresa clasei medii-superioare, dar uşor mai mic şi mai modest motorizat decât predecesorul purtător al acestui nume. 

Ediţia „istorică” a Rallye San Remo se va desfăşura între 11-14 aprilie, iar Gabriel Bălan va fi prezent, alături de mai mulţi colegi de club, cu modelul Fiat 520 (1928) recent restaurat cu care va parcurge de altfel pe roţi distanţa Constanţa-San Remo şi retur. Plecarea este prevăzută pentru 7 aprilie ora 9 din Piata Constitutiei - Bucuresti, raidul inlcuzând şi vizitarea muzeului Fiat. Pe tot parcursul traseului Gabriel Bălan beneficiază de asitenţă 24/24 din partea reţelei de concesionari Fiat.