galerie

Semnele din bord care te avertizează că maşina ta va ajunge pe butuci


  • Defecţiuni la motor. Acestea pot fi de culoare roşie, sau galbenă la unele maşini. Iniţialele EDC înseamnă engine diesel control. Pictogramele alăturare avertizează că sistemul de control al funcţionării motorului este defect. În acest caz, cel mai recomandat ar fi ca şoferul să facă o vizită la service pentru ca problema să nu se agraveze.
  • Presiunea de ulei. Aceasta are culoarea roşie şi se stinge imediat după pornirea motorului. În cazul în care aceasta rămâne aprinsă, oprirea imediată a motorului este obligatorie. Cei care ignoră acest avertisment riscă să ducă la griparea motorului. Cauzele pentru care se aprinde acest martor pot fii multiple: ulei degradat sau contaminat cu combustibil, îmbâcsirea filtrului de ulei sau uzura excesivă a supapei acestuia sau defectarea pompei de ulei.
  • Nivelul de ulei. Pictograma acestuia este de culoare galbenă şi poate rămâne aprinsă după pornirea motorului, lucru care avertizează de un nivel foarte scăzut al uleiului (sub nivelul minim recomandat). Nu este nicio problemă dacă se continuă drumul până service sau magazin pentru completarea nivelului de ulei, însă ignorarea pe termen lung a acestui semnal duce la defectarea gravă a motorului.
  • Supraîncălzea motorului. În acest caz lumina va fi de culoare roşie, asta indicând un nivel scăzut al lichidului de răcire. Este recomandat să se oprească motorul, să se verifice nivelul şi, după caz, să se complecteze. Dacă aprinderea becului are loc în timpul funcţionării motorului asta indică lipsa de răcire din cauza mai multor factori precum: ruperea curelei de transmisie a pompei de apă, pierderea de lichid, defectarea termostatului, înfundarea radiatorului de răcire, nefuncţionarea sau funcţionarea defectuoasă a ventilatorului de răcire sau chiar blocarea curentului de aer prin radiator datorită insectelor.
  • Încărcarea acumulatorului. În cazul în care, după pornirea motorului, lumina de culoare roşie rămâne aprinsă, asta indică defecţiunui ale sistemului de încărcare. Cauzele pot fi: defectarea alternatorului sau ruperea curelei de transmisie la alternator, contacte intrerupte, cleme de fixare şi borne oxidate sau întrerupte, fuzibili defecţi sau chiar baterie defectă. Partea bună, dacă putem spune aşa, este că se poate continua drumul până la cel mai apropiat service.
  • Lumina de avertizare a funcţionării bujiilor incandescente (pentru motoarele diesel) sau dereglarea sistemului de supraveghere al funcţionării motorului prin aprinderea intermitentă a luminii. Acesta se aprinde la prima pornire, iar durata aprinderii ledului depinde de temperatura exterioară (cu cât este mai mică temperatura, cu atât aceasta va rămâne aprinsă mai mult timp). Pornirea motorului se va face după stingerea luminii, dacă acest indicator nu se stinge sau luminează intermitent, conducătorul auto îşi poate continua drumul până la cel mai apropiat service.
  • Sistemul de frânare. Nestingerea acestui led roşu după pornirea motorului poate însemna defecţiuni precum: lipsa lichidului de frânare din vasul pompei de frână, frâna de mână acţionată sau lipsă presiune de frânare din circuitele de frânare. Ca şi în cazurile de mai sus, şoferul se poate deplasa cu maşina până la cel mai apropiat service, dar cu mare atenţie.
  • Avertizare frâna de mână. Nestingerea ledului roşu înseamnă că frâna de mână a rămas trasă. Dacă se circulă cu acest indicator aprins maşina va se va deplasa cu greutate, acest lucru ducând la încălzirea sistemului de frânare.
  • Semnele din bord care te avertizează că maşina ta va ajunge pe butuci
  • Semnele din bord care te avertizează că maşina ta va ajunge pe butuci
  • Semnele din bord care te avertizează că maşina ta va ajunge pe butuci
1/1
Semnele din bord care te avertizează că maşina ta va ajunge pe butuci