Scandalul Takata ajunge în România. Câte maşini sunt rechemate în service

Maşinile vizate de această campanie sunt echipate ...

Scandalul Takata ajunge în România. Câte maşini sunt rechemate în service Scandalul Takata ajunge în România. Câte maşini sunt rechemate în service


ANPC anunţă că Toyota România a trimis o nouă notificare pentru o rechemare de amploare în scandalul airbag-urilor Takata. Sunt afectate un număr de 1.639 de autovehicule. 

Toyota România a iniţiat la nivel local, în anul 2015, o campanie de rechemare în service a anumitor modele Toyota echipate cu airbag Takata ce viza înlocuirea capselor pirotehnice, parte componentă a airbag-urilor menţionate, campanie ce se desfăşoară şi anul acesta.

Rata de performare a campaniei a ajuns la 30%, ceea ce înseamnă că una dintre trei maşini din totalul celor afectate de la începutul campaniei au fost remediate. În luna martie a acestui an, Toyota a rechemat în service în România un număr de 1.639 de autovehicule pentru care se va efectua gratuit reparaţia necesară.

Astfel, atelierele de reparaţii autorizate Toyota efectuează gratuit reparaţia necesară, la o dată convenabilă şi stabilită de comun acord cu clienţii. Operaţiunea de reparaţie durează aproximativ 3-4 ore, în funcţie de model, clienţii fiind înştiinţati, în prealabil, dacă apar amendamente sau completări aduse campaniei pe parcursul derulării acesteia.

Airbagurile frontale Takata conţin o capsă pirotehnică posibil asamblată cu material pirotehnic neconform, care, în cazul unui accident în care airbagurile frontale s-ar activa, materialul pirotehnic neconform ar putea provoca spargerea capsei pirotehnice şi declanşarea anormală a acestuia.

În România nu a fost înregistrat până acum niciun caz de funcţionare defectuoasă a airbagurilor Takata pentru niciunul dintre modelele autoturismelor vizate.

Maşinile vizate de această campanie sunt echipate cu airbag frontal pasager (Takata-designated SPI, SPI-2, PSPI-6) care conţine un material pirotehnic, care poate absorbi umiditatea. Conform unui raport emis de producatorul Takata, materialul pirotehnic s-ar putea degrada, în condiţiile expunerii prelungite la temperaturi şi umiditate ridicate. În cazul unui accident în care se declansează airbag-ul frontal pasager, materialul pirotehnic neconform poate produce spargerea capsei pirotehnice şi declansarea anormala a airbagului. Spargerea capsei pirotehnice poate duce la imprastierea fragmentelor metalice in interiorul habitaclului, crescând astfel riscul rănirii pasagerilor.

Mărcile Toyota care vor fi rechemate sunt: Avensis Verso, Corolla, Yaris, Auris şi Lexus (SC430, IS) fabricate în Japonia, Turcia, Marea Britanie şi Franţa, fabricate între anii 2001 şi 2013.

Lista completă cu maşinile afectate o găsiţi aici.