Schimbai la 9.000 de turaţii şi treceai peste orice cu ea

Autor: Alexandru Banu 14 nov. 2017 Știri auto
Schimbai la 9.000 de turaţii şi treceai peste orice cu ea

E uşor să spunem că GTR-ul sau Supra sunt cele mai tari, că Type R-ul nou bate orice Golf GTI sau R32, un Focus RS, un Audi RS3 sau Megane RS. Că vedem în filmuleţe pe Youtube sau că ne spun prietenii, credem fără să cercetăm.

Ce stă însă la baza acestor motoare extraordinare, puternice şi fiabile? Dincolo de mecanica primară a oricărui motor în 2 sau 4 timpi. Păi noi credem că e mai mult istoria şi ce ai făcut din T0 până în T1. Istoria care înseamnă cercetare, dezvoltare, multe repetiţii, eşecuri şi, inevitabil, succesul.

Istoria nu e o condiţie în oricare caz. Sunt companii care fac maşini de 100 de ani de zile şi companii care fac maşini de câteva zeci de ani. Spre exemplu, Lamborghini nu este o marcă veche de maşini. A făcut tractoare la început. Aşa cum Opel făcea maşini de cusut şi biciclete, iar Peugeot face şi acum râşniţe (vorbim de râşniţe de masă).

Honda a început treaba înainte de 1960, dar cu motociclete cu motoare în 2 timpi. Soichiro Honda a vrut însă motoare adevărate, în 4 timpi. Aşa că a asamblat nişte motoraşe cu capacitate mică atât pentru motociclete, cât şi pentru primele maşini din istorie.

T360 cu “T” de la „Truck” a fost prima maşină Honda. În 1963 a intrat în producţie şi avea un motor de numai 0.36 litri (360 centimetri cubi). Era în patru cilindri, avea două axe cu came (azi DOHC) şi scotea 30 de cai putere în 9.000 de rotaţii pe minute.

Cei de la Popular Mechanics compară motoraşul Honda cu unul Subaru (aceeaşi origine japoneză), care în numai 2 cilindri şi-n 2 timpi scotea 15 cai putere, adică jumătate din ce putea motorul de pe Honda T360. Dacă e cineva care ştie despre această maşină, atunci punem pariu că foarte puţini ştiu despre destinaţia acestui motor la început. El trebuia montat pe o maşină sport, un micuţ roadster. Până la urmă, Soichiro a construit pentru roadster un motor de 0.5 litri, iar roadster-ul s-a numit S500 şi nu S360 cum ar fi trebuit să se numească dacă Honda ar fi pus prima variantă de motor.

T360 avea motorul poziţionat spre centru. Era montat sub scaunul şoferului pentru mai mult spaţiu de încărcare. Pentru vremurile alea era ceva cel puţin revoluţionar, dacă nu revoltător.

Autor Alexandru Banu

Sursă Japancollections

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide