Scuderia primeşte un knock out financiar de unde nu se aştepta

Adio, dar rămâi cu bine

Scuderia primeşte un knock out financiar de unde nu se aştepta Scuderia primeşte un knock out financiar de unde nu se aştepta
 
Indiferent de ceilalţi jucători din marile ringuri de F1, Ferrari rămâne Ferrari. Pot să existe Red Bull şi alte echipe, tot felul de parteneriate între Mercedes, Honda şi alţii, că Ferrari rămâne Ferrari. Ok, am greşit. Mai sunt Honda şi Renault care au avut conlucrări cu McLaren şi Williams, au luat campionate, s-au bătut cu Ferrari până la ultima suflare. Însă ceilalţi pare nişte inventaţi peste noapte care se aleargă prin cimitirul granzilor. Pentru că de azi, se pare că şi Ferrari e cu un picior în groapă.
 
Cine s-ar fi aşteptat ca tocmai de la Ferrari să plece un sponsor atât de mare? Mai ales că anul ăsta au ieşit în TOP 5 cu ambele maşini din echipa principală. Probabil că interactivitatea acestui sistem competiţional şi defazajul multimedia în raport cu alte sporturi îi sperie tare pe unii investitori mari. Deşi se mai dezmorşise un pic treaba cu două anunţuri grase în ultima vreme din Formula 1. În primul rând, schimbarea logo-ului pentru a putea fi conform tuturor formatelor multimedia atât tehnic, cât şi conceptual. Iar acum câteva zile, Alfa Romeo a anunţat că se întoarce după 32 de ani, cu Sauber la constructori şi Leclerc şi Ericsson ca şoferi. Italia salvase în motorsport onoarea pe care a pierdut-o la fotbal - "reuşind" a doua ei neparticipare la un campionat mondial din 1930 până azi. 
 
Tot cu fotbalul are legătură şi ruperea contractului dintre Ferrari şi cel mai de nădejde sponsor al ei. După 8 ani de dragoste şi titluri împreună, Banco Santander a decis că e timpul să ia pauză de la viteză. Trage un pic pe dreapta într-un sport poate nu atât de rapid, dar sigur pe acelaşi val pe care a fost mereu. A semnat un contract pe 3 ani cu UCL ( Uefa Champions League ). 
Ana Botin, CEO Santander, s spus că a fost o perioadă extrordinară pentru ambele părţi şi că Banco Santander va susţine în continuare sportul conştientizând că e o metodă valoroasă prin care asigură prosperitatea comunităţilor în care operează. Da, ceva sec, business, comercial, fără emoţie. Mai e cineva care crede că nu contabilii hotărăsc totul? 
Banco Santander a intrat în F1 în 2007, cu Alonsoi la McLaren, apoi a susţinut şi Ferrari o dată cu mutarea lui la Scuderia. Ani în şir a mers în paralel cu sponsorizările, atât pentru McLaren, cât şi pentru Ferrari. 
 
Tot azi, în F1, Alfa Romeo şi Sauber au confirmat că piloţii noii echipe pentru sezonul competiţional următor vor fi Charles Leclerc şi Marcus Ericsson. Azi a fost prezentată şi maşina oficială cu însemnele Alfa Romeo. 
 
Autor Alexandru Banu