Se întoarce Skoda Fabia Sedan sau Logan-ul poate sta liniştit?

Prima generaţie Skoda Fabia a avut şi o versiune sedan, care s-a vândut destul de bine în zonele unde activa şi Logan-ul. Pentru cea de-a doua generaţie, cehii au renunţat la o astfel de caroserie. Însă cum rămâne cu a treia generaţie Fabia: are sens un model Fabia Sedan?

Se întoarce Skoda Fabia Sedan sau Logan-ul poate sta liniştit? Se întoarce Skoda Fabia Sedan sau Logan-ul poate sta liniştit?

Cea de-a doua generaţie Dacia Logan se vinde ca pâinea caldă în Europa. De fapt, Sandero se vinde ca pâinea caldă în Vest, în timp ce prin alte părţi ale globului, unde Logan poartă sigla Renault, berlina low-cost e o mică vedetă. Ceea ce e de natură să-i irite pe alţi constructori generalişti...

În Europa, Dacia şi Skoda sunt considerate mărci rivale, chiar dacă cehii au maşini mai scumpe şi mai mari, care utilizează tehnologie germană VW. Dacă vorbim de domeniul maşinilor mai ieftine, Sandero şi Fabia sunt, practic, umăr la umăr în încercarea de a convinge cât mai mulţi clienţi.

Noua generaţie Skoda Fabia 3 urmează să fie printre premierele importante de la Salonul Auto Paris 2014, urmând a fi lansată pe piaţă mai întâi în versiune hatchback. După care se pare că se pregăteşte o variantă break. Dar o versiune Fabia Sedan şi-ar avea sensul?

Skoda Fabia Sedan ar putea fi un Rapid mai mic. Sau o Octavia junior, de ce nu?

 

E o întrebare la care nu se poate găsi un răspuns uşor. Cehii au în gamă Skoda Rapid, care e gândită ca o maşină de familie mai accesibilă, pentru pieţele emergente unde joacă şi Loganul (fie cu siglă Dacia, fie cu siglă Renault). Totuşi, Rapid e mai scumpă decât Loganul, în condiţiile în care oferă şi spaţiu mai mare, precum şi dotări mai multe.

Pe de altă parte, Rapid are mai nou şi o versiune hatchback, cu pretenţii de ”Golf ieftin”, Rapid Spaceback fiind cu 40 cm mai lungă decât noua Skoda Fabia. Aşa încât, dat fiind că Rapid-ul normal măsoară aproape 4,5 metri în lungime şi beneficiază de un hayon generos, ar rămâne loc în gamă pentru un sedan de clasă mică, bazat pe Fabia.

Cam câţi litri credeţi că ar putea avea portbagajul unei Skoda Fabia Sedan? Noi credem că nu e greu să se obţină vreo 500 de litri, adică la nivelul Loganului

 

Practic, Skoda Fabia Sedan ar putea avea un preţ mai mic, mai apropiat de al lui Logan, dacă s-ar baza pe un nivel de echipare mai spartan şi pe motorizări nepretenţioase. În condiţiile în care nu e greu de obţinut un portbagaj de circa 500 de litri, la nivelul Loganului (Fabia hatchback are 330 de litri, în timp ce Sandero are 320 de litri).

Ce părere aveţi:

AŢI VREA CA SKODA SĂ DEA UNDĂ VERDE MODELULUI FABIA SEDAN?