Şeful Toyota Europa confirmă cu jumătate de gură

Şocuri peste noapte

Şeful Toyota Europa confirmă cu jumătate de gură
Şeful Toyota Europa confirmă cu jumătate de gură

Când crezi că unele companii o duc atât de bine că nu trebuie să schimbe nimic, vine câte o ştire care te loveşte în moalele capului. Cine ar fi zis că Toyota trebuie să scoată un model din gamă pentru că nu mai merg bine vânzările? Mai ales că vorbim de cei mai puternici japonezi din piaţa auto. Şi că tocmai vorbeam mai devreme de puterea pe care Nissan a câştigat-o la nivel de grup cu tot cu Renault la pachet şi, desigur, alte multe operaţiuni şi parteneriate peste tot în lume.

Din păcate însă, în clasa medie, Toyota a vândut în 2017 numai 25.320 de maşini, cu aproape 30% mai puţin decât în 2016. Deşi anul trecut japonezii testau noua generaţie, a patra la rând, acum au renunţat la planurile de producţie ale noului Avensis. Conform unei analize Autocar, acest segment de maşini medii ca dimensiuni nu mai merge atât de bine. Volkswagen a vândut în 2017 185.000 de Passat-uri, iar Octavia a fost pe doi, cu mai puţin de jumătate din vânzările maşinii germane. Deci distanţele dintre volumele vândute sunt foarte mari de la un loc la altul şi asta înseamnă ori o aşezare a cumpărătorilor din clasa medie pe cel mai bun sau cel mai avantajos model calitate-preţ, ori o scădere a cererii în această clasă şi orientarea spre alt tip de maşină.

Asta sugerează şi Johan van Zyl, şeful Toyota Europa (continentul-ţintă pentru vânzarea maşinilor Avensis) – “nu ne-am hotărât dacă o să continuăm cu un succesor pentru Avensis, acum că modelul actual ajunge la capăt de linie. Suntem mulţumiţi cu ceea ce ne aduce Avensis în acest moment, dar ne punem întrebarea dacă următoarea maşină importantă Toyota pentru Europa va fi tot una de clasă medie sau cu totul altceva”. Surse Motor1.com spun că japonezii ar putea să pregătească în loc de Avensis o maşină făcută pe platforma lui Auris.

Modelul Avensis a apărut în 1997 şi a ajuns la a treia generaţie – lansată în 2009. Între timp au mai fost două facelift-uri, în 2012 şi 2015.

Decizia nu este 100% cunoscută, mai avem de aşteptat. Aşa cum probabil am aşteptat şi după Lancer şi, din păcate, s-a strigat ieşirea lui din gama Mitsubishi.

Autor Alexandru Banu