Şeful unei companii vorbeşte deschis şi cu cifre despre ceea ce nu ştim

Viitorul maşinilor electrice peste 25 de ani

Şeful unei companii vorbeşte deschis şi cu cifre despre ceea ce nu ştim Şeful unei companii vorbeşte deschis şi cu cifre despre ceea ce nu ştim

Firma de consultanţă Facts Global Energy a scos un raport despre maşinile electrice şi cele pe benzină / diesel. Prin şeful ei pe studii de cerere pentru petrol, Cunyet Kazakoglu, ne-a avertizat că nu e chiar aşa cum credem şi că de la 1% maşini electrice în traficul de azi, vom ajunge la 10% în ... 2040.

Cererea pentru maşinile convenţionale, cu motoare cu ardere internă, va rezista cel puţin 2 decenii de azi încolo. Fără nicio problemă, spune raportul. Până în 2040, numărul maşinilor din circulaţia mondială va creşte la 1.8 miliarde. Asta la o populaţie care se va apropia de 8 miliarde. Deci nici măcar atunci, peste 25 de ani, maşinile electrice nu vor fi celula de bază a traficului, aşa cum ne aştepăm să se inverseze raportul benzină / electrice în câţiva ani. Asta pentru că, oficial, producătorii nu au încă soluţii pentru autonomie adaptate la posibilităţile financiare ale clientului de rând.

Costurile de producţie ale unei maşini electrice competitive, care să ajungă ca eficienţă şi ca performanţă la standardele maşinilor de azi, la un preţ mediu, sunt prea mari.

Azi, oamenii care îşi cumpără maşini electrice beneficiază de ajutor guvernamental. Ce s-ar întâmpla însă dacă acest ajutor de câteva mii de euro până la 10.000 de euro (aşa cum se vrea idealist vorbind în România), nu s-ar mai acorda? Spre exemplu, Danemarca a renunţat la acordarea acestor ajutoare pentru cumpărători în 2016, iar cererea pentru maşini electrice a scăzut cu 80% Vs. 2015.

Acumulatorii sunt mari, ocupă spaţiu, cântăresc mult şi costă aproximativ 150$ pentru fiecare kilowatt care iese din fabrică. Asta urcă preţul foarte mult şi este motivul pentru care oamenii nu sunt tentaţi să platească extra pentru maşini electrice. Dacă faci un calcul, vei vedea că benzina sau motorina necesare unei medii de 12.000 de km / an timp de câţiva ani (4-5, durata pentru primul proprietar) sunt mult mai ieftine decât preţul de achiziţie al unei maşini electrice.

Totodată, studiul Facts Global Energy pe 2017 prognozează o creştere mare a consumului de carburant în Asia, unde piaţa de maşini este într-un boom fantastic.