Sfârşitul telenovelei indiene: Hindustan Ambassador iese la pensie după o jumătate de secol!

O veste bună ne vine din India, unde Hindustan Ambassador, un model produs încă din anii '50, va fi scos, în sfârşit, din fabricaţie. De ce spunem că e o veste bună? Vedeţi în continuare.

Sfârşitul telenovelei indiene: Hindustan Ambassador iese la pensie după o jumătate de secol! Sfârşitul telenovelei indiene: Hindustan Ambassador iese la pensie după o jumătate de secol!

Numele Morris Oxford are deja 100 de ani, prima maşină fiind construită de William Morris încă din 1913, numele Oxford fiind un tribut adus oraşului natal. După război, în 1948, Morris Oxford s-a modernizat, iar a treia evoluţie a acestui model postbelic, apărută în 1956, a intrat în atenţia indienilor.

Încă din 1942 s-au pus bazele primei companii auto indiene, Hindustan Group, care a început prin a asambla modele Morris. Dar numai în 1958 indienii au început să fabrice integral o maşină în uzina Hindustan, modelul Morris Oxford III fiind botezat Hindustan Ambassador.

Deloc surprinzător, prima maşină produsă integral în India a fost de origine britanică

Maşina a trecut prin destul de multe evoluţii, dar toate minore, astfel încât, chiar şi după 56 de ani de fabricaţie, Hindustan Ambassador era, principial, la fel - este adevărat, motorizările au fost upgradate, iar în ultimii ani au apărut şi versiuni mai bine dotate.

Cu toate acestea, ”The King of Indian Road”, cum a fost numit Hindustan Ambassador (sau ”Amby”, cum este alintat de taximetriştii indieni), a devenit mult prea învechit pentru standardele moderne de siguranţă şi poluare.

După o jumătate de secol, era normal ca Hindustan Ambassador să devină neconform noilor standarde

Ba chiar, în 2011, pe fondul introducerii unor norme anti-poluare mai drastice, utilizarea lui Hindustan Ambassador ca taxi a fost interzisă. Adoptarea unui motor diesel mai puţin poluant a încercat să remedieze problema vânzărilor, dar declinul modelului era inevitabil: de la un număr de 24.000 de maşini comercializate anual în anii '80, în anii 2000 indienii vindeau sub 6.000 de unităţi pe an.

Aşa încât în luna mai a acestui an, oficialii companiei au luat decizia de a opri producţia lui Hindustan Ambassador. Mişcare pe care toţi analiştii auto din India o văd ca fiind definitivă şi pe care o salută, din moment ce maşina e, practic, total neconformă noilor standarde.

Bine ai venit în clubul celor mai longevive modele din lume, pensionarule Hindustan Ambassador!

Hindustan Ambassador intră, aşadar, într-un club destul de select: cel al maşinilor foarte longevive. Din care mai fac parte VW Beetle sau Land Rover Defender. Aşa încât ne aşteptăm ca Hindustan Ambassador să devină un obiect de cult auto. Mai ales pentru fanii filmelor indiene...