SIAB 2007 - EXCLUSIV (V)

Pentru că Ford şi Mazda sunt, practic, sub aceeaşi umbrelă, deşi importatorii sunt indepdenţi, ne-am permis să alocăm ziua de astăzi ambelor branduri.

SIAB 2007 - EXCLUSIV (V) SIAB 2007 - EXCLUSIV (V)

Pentru a sublinia şi mai mult faptul că, în România, cele două mărci sunt gestionate de importatori diferiţi, standurile Ford şi Mazda sunt plasate la distanţă unul de altul, în sectoare diferite ale SIAB. Totuşi, multe dintre modele împart aceeaşi platformă tehnică.

Mazda propune în premieră naţională două modele foarte atractive: noile Mazda2 şi Mazda6 - a cărei premieră mondială a avut loc recent la Frankfurt. Mazda2 este o citadină construită pe platforma care urmează să fie împărţită cu viitoarea generaţie a lui Ford Fiesta. Noua Mazda2 adoptă un design modern şi tineresc, fiind total diferită faţă de modelul pe care îl înlocuieşte. Mazda6, de asemenea, provoacă simţul estetic al clienţilor, abordând un stil elegant şi dinamic în acelaşi timp, pentru a-i sensibiliza pe cei pretenţioşi. Aceasta este propusă în trei variante de caroserie: 3 volume, 2 volume şi jumătate sau break, la SIAB fiind expusă versiunea sportivă.

Totuşi, nu este greu de remarcat de unde provine stilul noii Mazda6 - puţin mai în spate, importatorul aduce oficial în premieră SUV-ul CX-7, maşina care corespunde standardelor europene (deoarece la noi se vinde de câteva luni deja modelul comercializat pe piaţa americană). Alături de aceste modele, Mazda se mai "laudă" cu versiunea cu hardtop a lui MX-5, precum şi cu gama Mazda3. Din păcate, lipseşte exclusivistul RX-8, cu motorul său rotativ.

Ford nu frapează cu vreo premieră extraordinară, deşi principala noutate o reprezintă familia Mondeo, toate trei versiunile de caroserie fiind expuse (atrage atenţia versiunea break, mult mai stilată decât generaţia precedentă). Dacă vă pasionează comparaţiile, va trebui să faceţi câteva drumuri între standul Ford şi cel Mazda, pentru a încerca să găsiţi similitudinile între Mondeo şi Mazda6, care împart aceeaşi platformă tehnică. Ford S-Max rămâne monovolumul sportiv al momentului, fiind o prezenţă importantă în cadrul standului Ford, făcând pereche cu Galaxy, mult mai îndreptat spre un stil conservator-familist. Acelaşi spirit familist este valabil şi în cazul versiuniii facelift a monovolumului compact Ford C-Max în timp ce spiritul sportiv este foarte bine pus în evidenţă de Focus ST. Din păcate, la SIAB nu am avut parte de faceliftul gamei Focus.

Însă marea atracţie a standului Ford este fabulosul concept Iosis X, un SUV deosebit de agresiv şi sportiv, care stă la baza dezvoltării crossoverului compact Kuga. Stilul abordat de acest concept ne dă o idee clară asupra direcţiei de design abordată de Ford pentru viitoarele modele, practic singurul model mai "bătrân" de la SIAB rămânând doar Fiesta.