SIAB 2007 - EXCLUSIV (X)

Ca de obicei, o mare parte din suprafaţa unui Salon Auto de la noi este ocupată de standurile brandurilor de sub umbrela Porsche România. Ultima duminică a SIAB 2007 le este dedicată.

SIAB 2007 - EXCLUSIV (X) SIAB 2007 - EXCLUSIV (X)

Porsche România este prezent la SIAB cu mărcile consacrate: VW, Audi, Seat şi Skoda, alături de marca sportivă Porsche. De asemenea, acestor mărci li s-au alăturat oficial şi mărcile de prestigiu Bentley şi Lamborghini.

Distribuţia în România a mărcilor Bentley şi Lamborghini urmează să intre oficial, începând cu anul următor, sub controlul Porsche. Astfel, la începutul lui 2008 se va pune la punct un service specializat pentru aceste mărci, iar un showroom exclusiv urmează să apară la sfârşitul lui 2008. Din păcate, pentru cei interesaţi, maşinile expuse la SIAB 2007 în standul dedicat au fost deja vândute...

Un lucru care a diferenţiat clar standurile Porsche România de standurile celorlalţi importatori a fost lipsa cu desăvârşire a hosteselor. Oficialii Porsche România au preferat să adopte un stil decent, nurii fetelor fiind înlocuiţi de prezenţa agreabilă a studenţilor şi studentelor de la diverse facultăţi de economie sau marketing, care, astfel, îşi adaugă un bagaj foarte folositor de experienţă. Nu putem spune că această decizie a fost dăunătoare, mărcile de sub Porsche România având suficient de multe modele atractive pentru public.

VW, cea mai importantă marcă a grupului, a adus în premieră naţională noul SUV compact Tiguan, bazat pe platforma cunoscutului VW Golf. Tiguan urmează să joace într-un domeniu foarte disputat, una dintre ţintele sale fiind chiar BMW X3 (deşi o comparaţie mai potrivită ar fi cu Opel Antara sau viitorul Ford Kuga). În ceea ce priveşte celelalte modele ale gamei, VW a adus câte un top model pentru fiecare familie. Astfel, cunoscutul Passat este prezent la SIAB 2007 în versiunea de top R36, Golful cu R32, iar Touareg cu motorizarea nobilă W12. Practic, un statement clar al celor de la VW, în concordanţă cu evoluţia pemanentă a imaginii de marcă.

Dacă vorbim de imagine de marcă, vorbim de marca având patru cercuri întrepătrunse ca siglă: Audi se remarcă în primul rând prin noua generaţie a berlinei medii pemium Audi A4, care va intra în concurenţă directă cu Mercedes C-Class şi BMW Seria 3. De asemenea, pasionaţii acestei mărci au fost atraşi ca un magnet de hypercarul R8, unul dintre cele mai în vogă automobile pentru cei bogaţi, dar şi de limuzina A8, al cărei interior princiar şi high-tech este un vis frumos pentru cei mai mulţi dintre vizitatori.

Gama Seat nu a surprins, majoritatea modelelor fiind deja cunoscute, dar şi aici am avut parte de o noutate: Seat Altea Freetrack, versiunea cu look off-road a cunoscutului monovolum compact iberic, a fost pus în evidenţă şi de sesiunea de autografe a formaţiei Mandinga, ai cărei membri au fost prezenţi la SIAB, înainte de concertul din Parcul Tineretului din capitală. O asociere de imagine foarte reuşită pentru o marcă având un puternic caracter tineresc. Skoda se adresează preponderent familiştilor, premiera naţională a mărcii ceheşti fiind versiunea break a lui Skoda Fabia, un model care oferă mult mai mult în ceea ce priveşte spaţiul şi modularitatea portbagajului. De asemnea, Skoda Octavia Scout se evidenţiază prin caracterul apropiat de al unui crossover.

Diamantul corolei Porsche România este, bineînţeles, marca sportivă cu acelaşi nume. Punctele principale sunt diversele variante ale cunoscutei game 911, dintre care se remarcă în prim plan versiunea Targa 4S, pe care o puteţi admira şi în pictorialul din acest număr al revistei, alături de Laura Cosoi. Pentru amatorii de putere şi gabarit excedentare este disponibil SUV-ul de lux Porsche Cayenne, modelul expus în standul Porsche fiind de-a dreptul impresionant.