Studiu: pneuri de iarnă

În timp ce tot mai mulţi conducători auto germani şi polonezi se pregătesc pentru o iarnă grea, singurul răspuns din partea conducătorilor auto din vestul şi sudul Europei este adesea să spere şi să se roage ca zăpada să nu vină.

Studiu: pneuri de iarnă Studiu: pneuri de iarnă

În ciuda avertismentelor cu privire la venirea unui alt mareîngheţ, un studiu recent arată o "Europă divizată" între acele ţăricare trec la anvelope de iarnă şi cele care cred că pot înfruntafurtuna oricum. Mai mult de jumătate din conducătoriifrancezi şi belgieni, două treimi din conducătorii spanioli şi treisferturi din cei britanici au recunoscut că nu folosesc anvelope deiarnă.

"Uneleţări cer prin lege utilizarea anvelopelor de iarnă,altele ştiu pur şi simplu că nu pot trece peste iarnă fără ele", adeclarat Tom Delforge, Director de Comunicare al Goodyear Dunloppentru Europa Orientul Mijlociu şi Africa. "Anvelopele de iarnăîmbunătăţesc semnificativ aderenţa şi reduc distanţele de frânarela temperaturi scăzute deoarece, spre deosebire de anvelopele devară, acestea nu îşi pierd elasticitatea. Acest lucru le permite sămenţină o tracţiune mai bună la temperaturi scăzute, precum şi încondiţii de carosabil umed, zăpadă, noroi şi gheaţă".Recomandarea specialiştilor este să se treacă la anvelopede iarnă când temperaturile scad sub 7°C.

"Ceea ce considerăm mult mai îngrijorător a fost lipsa decunoaştere a impactului pe care îl au anvelopele asupra siguranţei.Europa este împărţită remarcabil între statele care înţeleg şicărora le pasă şi cele care nu au înţeles, încă, acest lucru. Nueste surprinzător să vedem guvernul Marii Britanii încurajândutilizarea anvelopelor de iarnă în acest an şi guverne precumGermania care chiar au înăsprit legislaţia privind anvelopele deiarnă".

Anvelopele de iarnă Goodyear şi Dunlop au excelat la testelerecente efectuate pe anvelopele de iarnă din Europa, ocupând optdin cele nouă poziţii de top în testele efectuate în Germania pecele mai cunoscute mărci de anvelope, aşa cum este şi cazultestului efectuat de automobil-club ADAC . La testul realizat depublicaţia din Marea Britanie, Auto Express , a celor mai binevândute automobile pe săptămână, anvelopele Goodyear UltraGrip 7+au obţinut pe zăpadă o distanţă de frânare cu 25 m - lungimile aşase maşini - mai scurtă decât o anvelopă de vară.

Rezultatele sondajului Goodyear Dunlop sugerează cămulţi conducători auto din Europa subestimează legătura dintrealegerea anvelopelor şi siguranţa rutieră: unul din treiintervievaţi a recunoscut că nu ştie aproape nimic despre cuminfluenţează anvelopele distanţa de frânare a vehiculului sauaderenţa acestuia pe şosea.

Studiul a fost efectuat asupra unui eşantion de 3500 deconducători auto din Belgia, Franţa, Germania, Italia, Polonia,Spania şi Marea Britanie, în perioada 31 august - 9 septembrie.Interviurile au fost realizate în limba locală a fiecăreiţări.