Studiu: Românii conduc maşini noi

70% dintre maşinile din România au o vechime sub şase ani, în timp ce 80% dintre bulgari conduc maşini mai vechi de şase ani, reiese din studiul de piaţă facut de Chevrolet.

Studiu: Românii conduc maşini noi Studiu: Românii conduc maşini noi

Chevrolet, una dintre mărcile auto cu cea mai rapidă creşteredin lume, a realizat un studiu privind obiceiurile de întreţinere amaşinii în mai multe ţări, studiu care a confirmat căşoferii au grijă de "prietenii lor din metal".

Vremea poate crea haos în trafic, cu zăpadă, gheaţă şi condiţiide umiditate care impun o atenţie specială atunci când pregătimmaşina pentru iarnă. Rezultatele studiului au indicat asemănăriîntre obiceiurile conducătorilor auto din ţările învecinate. Separe că ninsoarea recentă şi drumurile alunecoase nu i-au luat prinsurprindere pe şoferi, dat fiind că majoritatea acestora au trecutla cauciucurile de iarnă încă de la sfârşitul toamnei. Cu toateacestea, şoferii bulgari (82%) şi unguri (76%) au fost mai activiîn acest sens decât cei români (60%), 25% dintre şoferiiromâni fiind încă în aşteptarea primei zăpezi pentru a schimbacauciucurile. Chevrolet sfătuieşte toţi conducătorii autosă îşi schimbe cauciucurile la timp, deoarece pe lângă o mai maresiguranţă la drum în condiţii de vreme rea, folosirea cauciucurilorpotrivite va aduce şoferilor avantaje uriaşe în ceea ce priveşteconfortul călătoriei, economisirea combustibilului şi evitareauzurii cauciucurilor în general.

Studiul a arătat că atunci când vine vorba de îngrijirea şiîntreţinerea maşinii, un număr foarte mare de oameni cred că sedescurcă bine - 38% în România şi 35% în Bulgaria, în timp ceşoferii maghiari au fost mai modeşti - 39% au considerat că sedescurcă rezonabil. Toţi cei care cred că este loc de mai bine potprofita de recomandările Chevrolet: sugestii de îngrijire pentruclienţi, publicate recent, care îi vor ajuta pe şoferi să sedescurce mai bine în acest domeniu. Rob Huff, pilot de curse WTCCpentru Chevrolet şi Ian Halleran, Manager servicii post-vânzareChevrolet pentru Europa Centrală şi de Est oferă sugestii deîngrijire pentru clienţi.

Când vine vorba să "îşi murdărească mâinile" sub capota maşinii,româncele nu au reţineri când trebuie săverifice personal dacă totul este în regulă cu maşina lor - 25% facpersonal aceste verificări. Şi vecinele din Ungaria şiBulgaria au declarat că verifică deseori chiar ele uleiul de motorşi lubrifianţii - Bulgaria 52%, Ungaria 41%.

Rezultatele studiului au mai arătat şi că şoferii români au celemai curate maşini - 44% îşi spală maşina o dată pesăptămână şi 28% dintre ei o spală o dată la douăsăptămâni. Poate că acest lucru se datorează şi faptuluică în România 70% dintre maşini au o vechime sub şase ani(33% sub trei ani), în timp ce în Bulgaria mai multe de 80% dintremaşini au peste şase ani vechime. Şoferii unguri par să lespele mai rar, aproape 45% spălându-şi maşinile o dată pe lună, întimp ce bulgarii, chiar dacă aceştia conduc maşini mai vechi, parsă acorde o mai mare atenţie curăţeniei şi le spală o dată pesăptămână (35%) sau o dată la două săptămâni (26%).

În toate cele trei ţări, aproximativ jumătate dintre femeileintervievate au declarat că preferă maşinile de oraş, mici şidrăguţe. Modelul de oraş Spark nou-nouţ de la Chevrolet schimbă regulile. Pe cât este desimpatic şi modern, pe atât este de funcţional. Oferă stil şi toateopţiunile noi de divertisment pentru interiorul maşinii, dar şifuncţionalităţi practice, consum redus şi nivel scăzut alemisiilor. În plus, are un preţ rezonabil în comparaţie cu dotărileoferite. Comparativ, în pofida părerii încetăţenite căbărbaţii preferă maşinile sportive rapide,studiul a arătat că bărbaţii din această regiune apreciazăconfortul maşinilor mari de familie - România 44%, Ungaria 51%,Bulgaria 57%. Chevrolet oferă soluţia adaptată acestornevoi în modelul Captiva - un însoţitor dinamic şi puternic pentru timpul liber,un mijloc de transport flexibil şi spaţios pentru întreaga familieşi o maşină pentru călătorii confortabile, toate la un loc.

La interviuri au participat 1.500 de conducători auto dinRomânia, Bulgaria şi Ungaria, iar studiul Chevrolet complet ainclus 4.700 de şoferi din 11 ţări europene, printre care Ungaria,România, Bulgaria, Republica Cehă, Slovacia, Estonia, Letonia şiLituania.