Studiu: Românii conduc maşini noi

Autor: Andrei Nan 21 dec. 2010 Știri auto
Studiu: Românii conduc maşini noi

Chevrolet, una dintre mărcile auto cu cea mai rapidă creştere
din lume, a realizat un studiu privind obiceiurile de întreţinere a
maşinii în mai multe ţări, studiu care a confirmat că
şoferii au grijă de „prietenii lor din metal”
.

Vremea poate crea haos în trafic, cu zăpadă, gheaţă şi condiţii
de umiditate care impun o atenţie specială atunci când pregătim
maşina pentru iarnă. Rezultatele studiului au indicat asemănări
între obiceiurile conducătorilor auto din ţările învecinate. Se
pare că ninsoarea recentă şi drumurile alunecoase nu i-au luat prin
surprindere pe şoferi, dat fiind că majoritatea acestora au trecut
la cauciucurile de iarnă încă de la sfârşitul toamnei. Cu toate
acestea, şoferii bulgari (82%) şi unguri (76%) au fost mai activi
în acest sens decât cei români (60%), 25% dintre şoferii
români fiind încă în aşteptarea primei zăpezi pentru a schimba
cauciucurile.
Chevrolet sfătuieşte toţi conducătorii auto
să îşi schimbe cauciucurile la timp, deoarece pe lângă o mai mare
siguranţă la drum în condiţii de vreme rea, folosirea cauciucurilor
potrivite va aduce şoferilor avantaje uriaşe în ceea ce priveşte
confortul călătoriei, economisirea combustibilului şi evitarea
uzurii cauciucurilor în general.

Studiul a arătat că atunci când vine vorba de îngrijirea şi
întreţinerea maşinii, un număr foarte mare de oameni cred că se
descurcă bine – 38% în România şi 35% în Bulgaria, în timp ce
şoferii maghiari au fost mai modeşti – 39% au considerat că se
descurcă rezonabil. Toţi cei care cred că este loc de mai bine pot
profita de recomandările Chevrolet: sugestii de îngrijire pentru
clienţi, publicate recent, care îi vor ajuta pe şoferi să se
descurce mai bine în acest domeniu. Rob Huff, pilot de curse WTCC
pentru Chevrolet şi Ian Halleran, Manager servicii post-vânzare
Chevrolet pentru Europa Centrală şi de Est oferă sugestii de
îngrijire pentru clienţi
.

Când vine vorba să „îşi murdărească mâinile” sub capota maşinii,
româncele nu au reţineri când trebuie să
verifice personal dacă totul este în regulă cu maşina lor – 25% fac
personal aceste verificări
. Şi vecinele din Ungaria şi
Bulgaria au declarat că verifică deseori chiar ele uleiul de motor
şi lubrifianţii – Bulgaria 52%, Ungaria 41%.

Rezultatele studiului au mai arătat şi că şoferii români au cele
mai curate maşini – 44% îşi spală maşina o dată pe
săptămână şi 28% dintre ei o spală o dată la două
săptămâni
. Poate că acest lucru se datorează şi faptului
în România 70% dintre maşini au o vechime sub şase ani
(33% sub trei ani), în timp ce în Bulgaria mai multe de 80% dintre
maşini au peste şase ani vechime.
Şoferii unguri par să le
spele mai rar, aproape 45% spălându-şi maşinile o dată pe lună, în
timp ce bulgarii, chiar dacă aceştia conduc maşini mai vechi, par
să acorde o mai mare atenţie curăţeniei şi le spală o dată pe
săptămână (35%) sau o dată la două săptămâni (26%).

În toate cele trei ţări, aproximativ jumătate dintre femeile
intervievate au declarat că preferă maşinile de oraş, mici şi
drăguţe. Modelul de oraş
Spark
nou-nouţ de la Chevrolet schimbă regulile. Pe cât este de
simpatic şi modern, pe atât este de funcţional. Oferă stil şi toate
opţiunile noi de divertisment pentru interiorul maşinii, dar şi
funcţionalităţi practice, consum redus şi nivel scăzut al
emisiilor. În plus, are un preţ rezonabil în comparaţie cu dotările
oferite. Comparativ, în pofida părerii încetăţenite că
bărbaţii preferă maşinile sportive rapide,
studiul a arătat că bărbaţii din această regiune apreciază
confortul maşinilor mari de familie – România 44%, Ungaria 51%,
Bulgaria 57%
. Chevrolet oferă soluţia adaptată acestor
nevoi în modelul
Captiva
– un însoţitor dinamic şi puternic pentru timpul liber,
un mijloc de transport flexibil şi spaţios pentru întreaga familie
şi o maşină pentru călătorii confortabile, toate la un loc.

La interviuri au participat 1.500 de conducători auto din
România, Bulgaria şi Ungaria, iar studiul Chevrolet complet a
inclus 4.700 de şoferi din 11 ţări europene, printre care Ungaria,
România, Bulgaria, Republica Cehă, Slovacia, Estonia, Letonia şi
Lituania.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide