Suv-ul poporului la superpreţ, aşa se numeşte modelul nou

O să-l vândă ca pe pâinea caldă

Suv-ul poporului la superpreţ, aşa se numeşte modelul nou Suv-ul poporului la superpreţ, aşa se numeşte modelul nou

În curând, lumea o să scoată telefoanele pe stradă ca să pozeze sedan-urile ca pe o raritate Maşinile se simplifică, la fel şi forma lor. Cele trei volume are berlinelor devin două ale SUV-ului sau se reduc la monovolum. Asta pentru că lumea are impresia că un SUV e mai mare, indiferent de clasă. Că e în clasa subcompactă sau compactă, sigur e mai mare. Nu, nu este aşa. Uitaţi-vă pe capacitaţile portbagajelor şi o să vedeţi că sunt berline compacte, adică maşini clasice, cu mult mai mult spaţiu în spate. Mulţi fac un compromis şi spun că rezolvă problema spaţiului de încărcare cu un portbagaj pe plafon. Să vă vedem când vă duceţi la Ikea cum băgaţi un blat de 1.7 m în portbagajul de pe plafon. Şi, din experienţa noastră, drumurile la Ikea sunt mai dese decât concediile de peste an.

Un al doilea motiv pentru care SUV-uri le sunt dorite e că oamenii au impresia de mai multă siguranţă. Li se pare că dacă văd lumea de sus, maşina lor e un Cayenne solid. În al treilea rând, crezi că dacă ai o Mazda CX3 te urci pe munţi cu ea precum cu un G Klasse. Iar cel mai important motiv e trend-ul. Lumea le cere, producătorii le fac, piaţa merge în această direcţie. Şi femeile sunt cele mai fericite că au SUV.

Volkswagen are deja în gamă noul Touareg (care se lansează pe 23 martie), Tiguan, T-Roc şi derivate de ale lor (Tiguan Allspace cu 7 locuri). Cum spuneam, un Golf Sportsvan, spre exemplu, are 500 litri capacitatea portbagajului. Un T-Roc, mai spectaculos, ce-i drept, are cu 60 de litri mai puţin loc. Şi diferenţa dintre maşini e de 10 cm în favoarea Golf-ului. Iar preţurile de start sunt şi ele cu 1.000 de euro în favoarea Golf-ului.

Volks-SUV va fi un alt SUV Volkswagen şi va fi lansat pentru China şi SUA, conform CEO-ului Herbert Diess. Este alternativa pentru T-Roc, dar mai ieftină. Nemţii spun că T-Roc e o maşină acordată la preferinţele europenilor şi din acest motiv pentru retsul continentelor e nevoie de altceva. Target-ul de producţie e de 400.000 de unităţi pe an. Maşina va fi construită tot pe platforma scalabilă MQB. Noul crossover va fi primul construit în coproducţie SAIC-VW, în China.

Din august încep vânzările, iar din 2020, Volks-SUV va fi produs şi în Mexic, Rusia şi Argentina. Acum, nu ştim ce caută Rusia în chema de producţie dacă obiectivele de vânzare sunt geopoziţionate în SUA şi China. Probabil că până la urmă va fi alternativa accesibilă pentru T-Roc şi în Europa.

Autor Alexandru Banu