SUV-uri premium second hand, disponibile în România, sub 15.000 de euro

Am adunat o listă cu ...

SUV-uri premium second hand, disponibile în România, sub 15.000 de euro SUV-uri premium second hand, disponibile în România, sub 15.000 de euro

Românii au fost cuprinşi de febra SUV-urilor. Avem drumuri pline de gropi, iar şoferii au înţeles repede că până se vor astupa trebuie să se descurce singuri, aşa că îşi cumpără maşini cu garda înaltă şi suspensii serioase. SUV-urile sunt printre cele mai râvnite, însă foarte puţini îşi permit să şi le cumpere pe cele din categoria premium, noi. În cazul acesta varianta cea mai la îndemână esta piaţa de maşini second hand. Când au fost noi modelele din lista de mai jos au costat peste 50.000 de euro, însă cu trecerea timpului preţul lor a mai scăzut. Am adunat o listă cu 5 modele second hand care pot fi cumpărate, în acest moment, din România. 

BMW X5 - 14.999 EURO

Fratele mai mic al lui BMW X6 este o vedetă în familia bavareză, graţie comportamentului rutier foarte bun şi al spaţiului bun pentru o faimlie. X5 mizează cam mult pe comportamentul on-road, deci se pretează mai puţin ieşirilor în afara asfaltului, mai ales că nici sistemul xDrive nu e de natură să ajute prea mult pe teren accidentat. Problemele tehnice sunt extrem de puţine, motoarele pe benzină fiind foarte bine cotate din acest punct de vedere, însă şi dieselurile primesc o notă bună, câtă vreme nu au fost ”torturate”. Cu 15.000 de euro îţi poţi cumpăra un model X5 diesel cu motor de 3.litri de 306 CP cu cutie de viteze automată. 

Mercedes-Benz GLK - 14.200 EURO

Mercedes-Benz GLK a apărut în 2008 şi este modelul cunoscut drept fratele mai mic al lui ML-Class. Arată bine, mai ales dacă te gândeşti că e o maşină veche de şase ani. Mi se pare că emană destul de multă seriozitate şi că are prestanţă, chiar dacă nu e cea mai mare maşină din lume. E foarte confortabil şi reuşeşte să absoarbă foarte bine dâmburile şi gropile din drumurile patriei. Portbagajul are 450 de litri, iar sistemul de tracţiune integrală 4Matic îşi face treaba foarte bine. Cu 15.000 de euro găseşti un diesel precum cel din poza de mai sus. Mercedes-Benz GLK este încă un concurent puternic printre crossoverele premium. Interiorul solid, designul plăcut şi ţinuta de drum foarte confortabilă îl fac o alegere foarte bună într-un segment care se va aglomera din ce în ce mai mult în anii care urmează. 

Audi Q7 - 14.500 EURO

Marele Audi Q7 a apărut pe piaţă în 2006, cariera sa îndelungată contorizând şi un facelift în 2015. Fiind un model relativ nou, preţurile sale rămân ridicate. Dieselul rămâne cea mai scumpă. Deşi împarte platforma tehnică a lui Cayenne, Q7 mizează pe spaţiul interior mult mai generos, precum şi pe un comportament ceva mai bun în afara asfaltului, gabaritul impresionant afectându-i oarecum agilitatea pe şosea. Exemplarul de mai sus costă 15.000 de euro, are motor pe motorină, este fabricat în 2008 şi are 91.000 de km la bord. 

Porsche Cayenne - 14.500 EURO

Cayenne a fost lansat pe piaţă în 2002, devenind rapid o adevărată vedetă printre cei cu bani, care doreau o combinaţie cât mai reuşită de lux, spirit practic, sportivitate şi capacităţi de trecere. Vânzările Porsche au explodat, iar Cayenne a ajuns să contorizeze jumătate din vânzările totale ale firmei. Fiabilitatea lui Cayenne e considerată foarte bună, iar motorul pe motorină este în continuatre foarte căutat. E greu de găsit sub 15.000 de euro un Cayenne cu mai puţin de 100.000 km reali, dar, în general, chiar şi maşinile cu circa 200.000 km la bord sunt în stare bună. Cel de mai sus arată foarte excelent. Este adus din Germania, a fost fabricat în anul 2009, iar între timp a acumulat 172.000 de Km. Motorul diesel produce 240 de CP, are cutie de viteze automată şi transmisie 4x4. 

Volvo XC 90 - 14.850 EURO

În 2002, lansarea marelui şi convenţionalului SUV Volvo XC90 a venit ca o mare surpriză, maşina având imediat priză la publicul familist, în special în SUA. Evident, principalul argument al suedezilor ţinea de siguranţa foarte ridicată, la care se adaugă o echipare bogată şi un nivel de confort foarte bun. Cariera lui XC90 a fost foarte îndelungată, cea de-a doua generaţie apărând în 2014. Motoarele sunt, în general, bune ca şi consum şi nu pun probleme de funcţionare, câtă vreme au fost întreţinute corespunzător. Rar pot apărea probleme relativ costisitoare la cutiile automate sau la sistemul AWD, dar, în general, costurile de service şi de reparaţii pentru Volvo XC90 sunt la acelaşi nivel cu rivali precum X5 sau Audi Q7.