Talbot propunerea low cost a Peugeot-Citroen

PSA Peugeot-Citroen vrea să concureze Renault cu aceleaşi arme şi intenţionează ca din 2014 să ofere francezilor o alternativă la Dacia, sub forma resuscitatei mărci Talbot.

Talbot propunerea low cost a Peugeot-Citroen Talbot propunerea low cost a Peugeot-Citroen

Succesul Dacia dinFranţa atrage atenţia şi cei mai aprigi concurenţi ai grupulRenault, grupul PSA Peugeot-Citroen intenţionează să îşiextindă activitatea şi în segmentul low cost. Pentru că oasociere cu mărcile deja existente nu ar fi de bun augur, franceziidoresc să resusciteze o marcă low cost a anilor '70şi'80. Este vorba deTalbot, un constructor britanic cu o bogată istorie.

Iniţial, Talbot a luat naştere în1903, fiind marca sub care erau vândute automobilele Clement-Bayardîn Marea Britanie. Ulterior Darracq a preluat operaţiunileTalbot şi la sfârşitul anilor '30 Rootes a cumpărat Talbot. În 1967Chrysler a intrat pe fir şi a acaparat Rootes cu tot cu Talbot,formând astfel Chrysler Europe. În această perioadă numele Talbotnu a mai fost folosit.

Destinul de telenovelă a mărcii Talbot a maiavut o turnură în 1978, atunci când Peugeot a preluat ChryslerEurope şi a resuscitat Talbot ca marcă. Francezii au început apoiproducţia de automobile, acestea plasându-se ca versiunicomplementare pentru gama Peugeot. În 1986 acest nume afost însă dat uitării, dar se pare că mai devreme de 20 de anifrancezii îl vor scoate de la naftalina pentru a contracaraexpansiunea Dacia în Franţa şi pieţele emergente. Aceastăidee este în discuţie din 2008, dar se pare că de abia în 2014 arputea ieşi pe piaţă, conform caradisiac.com, urmând să preia şimodelele low cost Citroen din China (în imagine se află un CitroenElysee)..