Taxa de primă înmatriculare

Ministrul Finanţelor a anunţat că ia în considerare modificarea aspectelor tehnice la controversata taxă de primă înmatriculare, dar meciul între Comsia Europeană şi autorităţile române pare departe de fnal

Taxa de primă înmatriculare Taxa de primă înmatriculare

Taxa de primă înmatriculare va fi modificată prin ordonanţă de urgenţă, a declarat ministrul Varujan Vosganian citat de Mediafax. Revizuirea constă în corelarea nivelului acesteia cu valoarea de piaţă a autovehiculelor la care se aplică şi introducerea unei proceduri de contestare pentru persoanele care se consideră neîndreptăţite.

Anunţul vine în urma întâlnirii de la Bruxelles dintre Vosganian si comisarul European pe probleme de fiscalitate, Laszlo Kovacs, în cadrul căreia ministrul român şi-a luat angajamentul pentru soluţionarea divergenţelor şi evitarea unui process la Curtea Europeană.

Oficialii români vor relua, începând cu săptămâna viitoare, discuţiile cu privire la modalitate de aplicare, astfel încât să fie în cooncordanţă cu reglementările fiscale ale Comisiei Europene, dar si cu obiectivul de protecţie a mediului, evocat în momentul aplicării acestei taxe.

Declaraţiile oficialilor români tradează, însă, anumite reţineri în a renunţa la instrumentul de protecţie a pieţei de autovehicule noi din România. Premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat că taxa de primă înmatriculare ar putea fi revizuită, în sensul modifcării procedurii de calculare a bazei de impozitare aplicată autovehiculelor în vamă, dar în nici un caz nu se va reduce sau elimina.

Ba mai mult de atât, ministrul Mediului, Atilla Korodi, ameninţă cu suprimarea programului Rabla, dacă taxa de prima înmatriculare va fi scoasă. În opinia ministrului programul Rabla, implementat pentru stimularea înnoiri parcului auto, nu îşi va mai avea rostul, din moment ce românii o să se orienteze către autovehiculele ieftine, dar vechi, din străinătate.

Atilla Korodi şi ceilalţi oficiali români pledează pentru păstrarea taxei şi investirea fondurilor colectate în programe de mediu care să diminueze nivelul dioxidului de carbon din România.

În cazul taxei de primă înmatriculare, Comisia Europeană a trecut, săptămâna trecută, la a doua etapă a procedurii de infringement împotriva României, autorităţile de la Bucureşti având la dispoziţie două luni pentru a se conforma solicitărilor CE, care va înainta, în caz contrar, o plângere la Curtea Europeană de Justiţie