Test comparativ ADAC: sistemele de asistenţă la frânarea de urgenţă

ADAC a realizat un test comparativ între sistemele de asistenţă la frânarea de urgenţă a modelelor Volvo V60, Audi A7, Mercedes-Benz CLS, BMW 530, VW Passat şi Infiniti M37. Vezi în text cine a ieşit câştigător!

Sistemele de asistenţă la frânarea de urgenţă de la Volvo CarCorporation pot salva vieţi. Dovadă a acestui lucru este şi testulcomparativ realizat de cunoscutul organism german, ADAC, carepentru prima dată testează sistemele de asistenţă la frânarea deurgenţă ale modelelor VW Passat, BMW 530, Audi A7, Volvo V60,Mercedes-Benz CLS şi Infiniti M37. Acestea au fost supuse unorsituaţii diferite de coliziune, din care s-au constatat diferenţeclare la modul în care acestea răspund. Sistemul de pe Volvo V60 afost singurul care a primit calificativul "foarte bine", fiind,astfel, şi câştigătorul testului comparativ.

Volvo Car Corporation oferă diferite sisteme de asistenţă lafrânarea de urgenţă pentru modelele sale. Sistemul "City Safety"este dotarea standard pe şase modele Volvo, în timp ce "CollisionWarning" cu autofrânare completă şi sistemul de detectare apietonilor, "Pedestrian Detection", este disponibil ca opţiune.Ambele sisteme disponibile pe Volvo V60 au fost clasificate cafiind foarte bune în testul ADAC.

La acest test, modelele participanteau fost supuse unor diferite scenarii de trafic: coliziune cu unvehicul care se deplasează cu o viteză redusă, coliziune cu unvehicul care frânează, coliziune cu un vehicul care staţionează laun semafor şi coliziune cu un vehicul staţionat. În toate acestescenarii, sistemele Volvo au dus la rezultate foarte bune, V60reuşind să evite, în mod automat, coliziunea, prin decelerare sauprin reducerea masivă a vitezei.

Explicarea motivelor pentru rezultatul testului sună cam aşa:"Sistemul de frânare de urgenţă al lui Volvo V60 reduce substanţialviteza şi, prin urmare, energia de impact împotriva unui vehicul înstaţionare, în cazul în care conducătorul auto nu reuşeşte sărăspundă în timp - accidentul se dovedeşte a fi minor. Cineva careconduce în traficul urban poate aşadar să evite, în mare măsură, ocoliziune…".

Vezi în clipul VIDEO testul comparativ ADAC!