Top 10 Interbrand - Cele mai valoroase branduri auto în 2010

Compania de consultanţă Interbrand a dat publicităţii topul celor mai valoroase mărci auto în 2010. Iar podiumul este ocupat de Toyota, Mercedes şi BMW. Comentarii?

Top 10 Interbrand - Cele mai valoroase branduri auto în 2010 Top 10 Interbrand - Cele mai valoroase branduri auto în 2010

După ce, la începutul lui 2010, am văzut un studiu Millward Brown referitor la valoareabrandurilor auto, este cazul să vedem ce spune compania deconsultanţă Interbrand, carerealizează anual un Top 100 al celor mai valoroase branduri dinlume.

În 2010, topul celor mai valoroase mărci auto, conformInterbrand, este următorul:

1. Toyota - 26,192 miliarde USD (locul 11 înTop 100)

2. Mercedes - 25,179 miliarde USD (locul 12 înTop 100)

3. BMW - 22.322 miliarde USD (locul 15 în Top100)

4. Honda - 18,506 miliarde USD (locul 20 în Top100)

5. Ford - 7,195 miliarde USD (locul 50 în Top100)

6. Volkswagen - 6,892 miliarde USD (locul 53 înTop 100)

7. Audi - 5,461 miliarde USD(locul 63 în Top 100)

8. Hyundai - 5,033 miliardeUSD (locul 65 în Top 100)

9. Porsche - 4,404 miliarde USD (locul 72 înTop 100)

10. Ferrari - 3,562 miliardeUSD (locul 91 în Top 100)

Compania Toyota reuşeşte să se menţină pe prima poziţiea acestui top, deşi valoarea sa a scăzut destul de mult,cu 16%, din cauza scandalului de la începutul anului în care a fostimplicată.

În ce îi priveşte pe cei doi grei germani, se pare căMercedes-Benz este mai bine văzută ca valoare,deşi BMW a demonstrat în ultima vreme că stă mai bine la vânzări.Mercedes are o valoarea mai bună cu 6% faţă de anul trecut, graţieîn principal orientării către publicul tânări, în timp ce BMW acrescut cu numai 3%.

De remarcat şi poziţionarea foarte bună a japonezilor dela Honda, în creştere cu 4%, după ce anii trecuţi şi-apierdut sistematic din valoare. Din fericire, strategiaproducătorului japonez este bine pusă la punct, având produse carese adaptează rapid tendinţelor pieţei, în special în ce priveştemodelele hibride.

Restul producătorilor auto se regăsesc de-abia în a douajumătate a plutonului din Top 100. Deocamdată, Ford areuşit să revină pe un trend ascendent (creştere a valoriicu 3%), graţie modului în care conducerea a gestionat perioada decriză.

Însă concernul american simte "suflarea în ceafă" a nemţilor dela Volkswagen, care îşi continuă creşterea susţinut(+6%), fiind loiali programului "Strategia 2018", princare grupul VW vrea să ajungă la o producţie de 6,6 milioane demaşini pe an.

Într-o situaţie interesantă găsim două mărci aparent fără nici olegătură: Audi şi Hyundai dau dovadă de o creştere foarteaccentuată, ambele înregistrând un plus al valorii cu 9%.Dacă pentru Audi evoluţia este normală (vorbim de un brand cu oexistenţă de 100 de ani), cei de la Hyundai sunt cu atât mai multde lăudat pentru evoluţia fulminantă pe care o au în aceşti ultimiani.

Pe ultimele două locuri ale acestui Top 10 auto se dă oluptă dramatică între două celebre mărci sportive: Porsche (+4%) şiFerrari (+1%). Marca germană are o creştere mai bună decâtrivalii din Maranello, avantajul fiind dat de diversificarea gameide modele, în timp ce italienii rămân mult mai conservatori relativla exclusivitatea mărcii şi a numărului de modele.