Topul celor mai mari producători de maşini în 2010

Toyota rămâne, pentru al treilea an consecutiv, cel mai mare constructor de maşini din lume, vânzările totale de maşini din 2010 plasând concernul japonez în faţa americanilor de la General Motors şi germanilor de la Volkswagen Group.

Topul celor mai mari producători de maşini în 2010 Topul celor mai mari producători de maşini în 2010

În ciuda problemelor şi scandalurilor pe care le-a avut Toyotade înfruntat anul trecut, anul 2010 reprezintă al treileaan consecutiv în care concernul japonez rămâne pe primapoziţie în clasamentul celor mai mari producători auto dinlume, devansând General Motos şi grupul Volkswagen.

Împreună cu divizia premium Lexus, cea de maşini de mic litrajDaihatsu şi cea de maşini de transport Hino, Toyota MotorCorp. a anunţat o evoluţie a vânzărilor faţă de 2009 cifrată la 8%,corespunzător unui număr de 8,42 milioane de vehiculevândute în 2010. Dintre acestea, 7.528.000 de maşini au fost Toyotaşi Lexus, 783.000 modele Daihatsu (care nu se va mai vinde înEuropa din 2013) şi 107.000 camioane Hino.

Chiar dacă pe piaţa SUA vânzările Toyota au scăzut cu 0,4%,cifrându-se la 1,76 milioane de unităţi în 2010, avantajele auvenit din alte direcţii: creşteri de 19% în China, de 10%în Japonia şi de circa 7% pe restul pieţelor importante de peglob. Prin urmare, şi acţiunile de la bursă au crescut cu1,3%, ajungând la valoarea de 3.415 yeni.

Pe poziţia a doua se situează gigantul american GeneralMotors, care anunţă o creştere a vânzărilor în 2010 de12%, mai bună procentual decât a rivalului japonez, ceeace înseamnă un număr total de aproape 8,4 milioane de maşini (cucirca 30.000 unităţi mai puţin decât Toyota).

Marele boom al vânzărilor a fost înregistrat în China,unde GM a fost primul producător de maşini străin care a depăşitbariera celor 2 milioane de unităţi vândute, în 2010.Celelalte pieţe pe care General Motors a evoluat susţinut au fostSUA, Brazilia, Marea Britanie, Italia, Rusia şi Mexic. Şi înGermania vânzările GM au fost bune, deşi mai mici cu 29,5% faţă de2009.

Din totalul de 8.389.769 de maşini vândute de General Motors,4,2 milioane au purtat sigla Chevrolet, 1,2 milioane aufost Opel/Vauxhall, iar restul au fost maşini produse demărcile Wuling, Buick, GMC, Cadillac, Holden, Jiefang şi Daewoo(care, din 2011, va dispărea din lumea auto, urmând a fi înlocuitde brandul Chevrolet).

Pe a treia poziţie în 2010 regăsim grupul Volkswagen,care a reuşit să progreseze cu 14% faţă de 2009, ajungândla un număr de 7,14 milioane de unităţi vândute în 2010. Aceastăvaloare nu ţine seama de vânzările de camioane Scania, firmădeţinută de grupul german, ci doar de mărcile de autoturisme şiautoutilitare din portofoliul grupului.

În ce priveşte prognozele pentru 2011, Toyota are caobiectiv atingerea unui număr de 8,6 milioane de unităţila finalul acestui an, ceea ce înseamnă o creştere de numai 2%.Prin comparaţie, grupul Volkswagen şi-a anunţat intenţia de a-şicreşte vânzările cel puţin cu 5% până la finalul lui 2011 (ceea ceînseamnă atingerea unei valori de 7,5 milioane de unităţi), în timpce General Motors nu a anunţat, deocamdată, obiectivele de vânzăripentru 2011.