Tremură bateriile pe Tesla de frică (galerie foThor)



Fugiţi cât mai puteţi

Tremură bateriile pe Tesla de frică (galerie foThor) Tremură bateriile pe Tesla de frică (galerie foThor)

Când am auzit de maşini hibride am plutit de fericire. Am aşteptat să conducem una ca atunci când am aşteptat să ne ridicăm carnetul de şofer pentru prima oară. Când ne-am dus să ni-l luăm a doua sau a treia oară, nu am fost foarte bucuroşi.

Maşinile hibride au arătat că se poate. Un mix bun între consum şi speranţă la un viitor curat. Apoi au apărut cele electrice, confirmarea că se poate dacă se vrea. Şi aşa au apărut şi ştirile cu maşini electrice care existau pe la începutul anilor 1900 şi cu ideile de hidrogen încă de la jumătatea secolului trecut. Nu era nimic nou din punct de vedere al invenţiilor, ci numai din punctul de vedere al aplicării şi al materializării lor.

Maşinile consumă şi poluează. Cele mici, dar mai ales cele mari care o fac de cel puţin 10 ori mai mult într-un ciclu de viaţă. Pentru că fac de 10 ori mai mulţi kilometri în fiecare zi. Cel puţin. Şi când spunem maşini mari, vorbim despre TIR-uri, despre camioane, despre maşini care transportă zi de zi milioane de tone şi consumă milioane de tone de carburant în toată lumea.

Astfel au apărut idei şi pentru camioane electrice, iar Tesla a fost printre primele, după Nikola (care în ciuda numelui, nu e rudă cu Tesla). Acum câteva săptămâni, Elon Musk şi-a prezentat mândru creaţia şi de atunci până azi, companiile mamă Pepsi, Walmart şi Budweiser au comandat aproape 200 de camioane electrice cu autonomie de 500 sau 800 de km (150.000 sau 180.000 de dolari).

E clar că viitorul curge într-acolo pentru că marile companii FMCG (Fast Moving Consumer Goods) vor şi trebuie să minimizeze emisiile de CO2 până în 2030 dacă vor să nu intre sub incidenţa legilor celor mai mari luptătoare impotriva poluării. Până acum avem exemple de la Macron al Franţei, Sadiq Khan al Londrei şi chiar Xi Jinping al Chinei.

Aşa a mai apărut un actor pe piaţa camioanelor electrice şi numele lui e Thor. Start-up-ul care le produce este înfiinţat de Dakota Semler, un antreprenor californian (avem deja impresia că în SUA sunt mai mulţi antreprenori decât oameni). Primul cap-tractor electric Thor se numeşte ET-One şi vine cu autonomie de 500 de km cu sarcină de 35 de tone. Viteza maximă este de 115 km/h. Preţurile pleacă de la 150.000 $, fix cât cere Tesla pe modelul similar.  Tu ce camion electric alegi?

AuThor Alexandru Banu