Un artist 3D a ipostaziat diverse variante de caroserie ale lui Urus (galerie foto)

Alege-ţi Urusul

Un artist 3D a ipostaziat diverse variante de caroserie ale lui Urus (galerie foto)
Un artist 3D a ipostaziat diverse variante de caroserie ale lui Urus (galerie foto)

Da, da, e maşina aia mare şi 4x4 pe care nimeni nu credea că o va scoate Lamborghini, brand-ul lui Ferruccio - născut acum un secol . E sacrilegiu, erezie, blasfemie şi sfidare. Pe rând fiecare şi toate la un loc.

Primul şoc l-am avut cu Porsche Cayenne, pe al doilea cu Panamera, acum vine Lamborghini. A, pardon, a au mai fost Bentley Bentayga şi Maserati Levante. SUV-uri şi ele. Fondul rămâne, forma se reinventează. Nu mai avem loc de conservatorism lemnos când producţia stă să moară. Piaţa maşinilor e atât de dură că dictează clientul tot. Formă, dotări, servicii. A fost destul pentru industria de maşini să le întindă un deget oamenilor, că oamenii şi-au tăiat imediat partea şi au luat totul. Ori jucaţi după regulile noastre în care fiecare maşină, indiferent de clasă, trebuie să arate ca un SUV, ori le dăm banii altora. Cum ar fi, coreenilor.

Aşa că Lamborghini trebuie să scoată şi ea SUV. Asta a fost ideea acum vreo 3 ani când au apărut primele zvonuri. Şi după primul concept ştiam că aşa va fi. Iar acum două-trei săptămâni, a apărut cel mai puternic SUV din câte a văzut lumea.

Aşa a apărut Urus cel Mare, al doilea vehicol supradimensionat din istoria Lamborghini, după LM002 – o maşină offroad fabricată discret între ’86 şi ’93. Aşa are Urus 650 de cai dintr-un V8 şi aşa atinge suta la oră în 3.6 secunde. Porsche Cayenne Turbo (din care se trage), BMW X5 sau X6 M nu pot spera la performanţele astea, încă. Lamborghini a ştiut că singura ei scuză pentru acest SUV e o putere fenomenală şi sunt cei mai buni timp din piaţă. Altfel n-are rost. Aşa a ales Lambo să facă asta.

De la prima ştire cu lansarea oficială, lumea a luat-o razna şi nimic focusul s-a mutat. Atentate, lucruri bune, rele, Urus a fost ştirea lunii decembrie şi fără echivoc ştirea anului în piaţa de maşini. Parcă şi pentru noi care considerăm Duster minunea anului, Urus a devenit un vis şi un obiectiv. O să vă anunţăm când ne vom lua anul, dăm o tură împreună.

Până atunci, hai să vedem nişte declinări ale lui Urus, lucrate cu atenţie şi la marea artă de Aksyonov Nikita, un rus care probabil spală cu Pur. Sunt tot felul de interpretări minunate, care mai de care pe stiul tuturor. Puteţi să vă alegeţi unul şi să visaţi în umbra marelui Urus. 

Autor Alexandru Banu