Un tuning precum ciorba de burtă. Love it or hate it (galerie foto)

Nebunie de la vecini

Un tuning precum ciorba de burtă. Love it or hate it (galerie foto) Un tuning precum ciorba de burtă. Love it or hate it (galerie foto)

Vilner e cam singurul atelier de tuning din Estul Europei care a luat ochii specialiştilor de afară. Băieţii din Sofia au destule maşini recreate cu stil şi cu agresivitate. Şi cu materiale acordate la bugetul proprietarului. Cele mai multe care ajung pe site-urile de profil internaţionale sunt maşini scumpe.

Despre Lancer nu putem vorbi decât invocând istoria. Acum este o frumoasă amintire a unei maşini cult pentru Japonia şi pentru fanaticii maşinilor street-racing. Mai găseşti  nişte variante de bază rămase prin stocuri, la preţuri competitive în raport cu concurenţa. Uşor-uşor dispar toate. Iar indicativul Evolution aparţine acum unui concept de SUV electric pe care Japonezii l-au prezentat anul trecut. Poate că la un moment dat, când vor fi cerere şi interes suficiente în piaţă, Mitsubishi va reveni la Lancer aşa cum îl ştiam odată. Poate că, asemenea trupelor care dispar ani de zile şi revin cu un album de top, o să revină şi Lancer cu un motor puternic, măcar într-o ediţie limitată.

Până atunci, rămâne un obiect de studiu şi de improvizaţie pentru Vilner, tuner-ul despre care spuneam că e din Sofia, Bulgaria. Acest Ralliart din 2011 a fost transformat într-un allroader cu nume sugestiv – Allroads Ronin. Conform Motor1, interiorul a fost îmbrăcat la cald în velur şi are o textură şi un design din tradiţia armurilor de samurai.

LANCER ALLROADS RONIN (GALERIE FOTO)

Vilner a folosit o fibră intitulată Amaretta. Microfibra acestui material este de 4.000 de ori mai subţire decât un fir de păr. Cel mai bine se observă pe scaune, în mijloc.

Vilner a mers cu acelaşi material în combinaţie cu pielea pentru mai multe elemente dinăuntru, cum ar fi volanul, montanţii şi feţele uşilor.

Bulgarii au pus înăuntru şi 35 de kg de material fonoabsorbant care antifonează de 2.5 ori mai bine.

Motorul este cel stoc, de 2 litri, turbo, 240 de cai şi 360 Nm cuplu. Transmisia integrală are o cutie de viteze automată cu 6 trepte şi dublu-ambreiaj.

Preparatorul Vilner nu a comunicat niciun preţ, dar ne imaginăm că un material de 4.000 de ori mai subţire decât un fir de păr urcă destul de mult valoarea modificărilor aftermarket.

Autor Alexandru Banu