Urmarea declinului vânzărilor Renault

Renault va restructura reţeaua de dealeri deţinută în Franţa, printre măsurile preconizate figurând vânzarea unora dintre activităţile neprofitabile către operatori privaţi independenţi, ca urmare a declinului vânzărilor pe piaţa locală.

Urmarea declinului vânzărilor Renault Urmarea declinului vânzărilor Renault
Grupul REA, subsidiara Renault care deţine dealerii, va prezenta sindicatelor planurile de restructurare. Renault nu a confirmat aceste planuri, întrucât legislaţia franceză impune companiilor să informeze mai întâi reprezentanţii sindicatelor în legătură cu orice program de restructurare care urmează să fie pus în practică.

"Trebuie să ne adaptăm la evoluţia cererii din fiecare ţară", se arată într-un comunicat al grupului francez, care precizează că REA a cumpărat recent dealeri în Marea Britanie şi Polonia şi a vândut în schimb în Germania.

Vânzările şi cota de piaţă deţinută de Renault pe piaţa Europei occidentale au scăzut, în condiţiile în care producătorul auto francez îşi modernizează gama de modele şi urmăreşte să-şi îmbunătăţească profitabilitatea prin reducerea discounturilor oferite cumpărătorilor. Vânzările de autovehicule la nivel de grup, incluzând mărcile Renault, Dacia şi Renault-Samsung Motors, au scăzut cu 4% în primele cinci luni, la 1,02 milioane unităţi, în luna mai fiind consemnat un declin de 4,2%, faţă de mai 2006, la 214.358 unităţi.

Vânzările grupului în Franţa, cea mai mare piaţă a Renault, au scăzut în mai cu 5,8% şi cu 9,4%, în primele cinci luni ale anului. Vânzările de autovehicule Dacia au crescut însă cu 6,1% la nivel mondial, în primele cinci luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut, la 88.419 unităţi, potrivit datelor publicate săptămâna trecută de Renault. Livrările de autovehicule Dacia, incluzând autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, au ajuns în luna mai la 24.790 de unităţi, în creştere cu 23,9% faţă de mai 2006.