Vânzări Dacia în Franţa în primul semestru

Dacia a devenit deja o marcă cu un cuvânt puternic de spus în Franţa, Duster şi Sandero fiind în topul segmentelor din care fac parte ca volum de vânzări.

Vânzări Dacia în Franţa în primul semestru Vânzări Dacia în Franţa în primul semestru

Deşi Dacia Duster a fost lansat în Franţa de abia în luna mai,SUV-ul făcut în România a escaladat rapid topurile de vânzări.Jurnaliştii de la Autoblog Espanol alcătuiesc chiar un top în care Dacia Duster este al doilea cel maivândut SUV în primele şase luni ale anului, cu 5.335 unităţivândute, plasându-se în spatele lui VW Tiguan (6.448 unităţi). Există însă şi o menţiune cu caretrebuie să venim, din segmentul SUV au fost excluse însă Peugeot3008 (26.088) şi Nissan Qashqai (11.654) - modele care au aceleaşidrepturi ca şi Duster de a fi considerate SUV-uri - şi incluse încategoria crossover.

Dar dacăar fi să includem şi aceste două modele, putem totuşi spune căDacia Duster ocupă un foarte onorant loc patru în categoriamodelelor cu valenţele tot-teren, după doar două luniîntregi de comercializare. Nu este greu de găsit o explicaţiepentru intrarea lui Duster la vârful topului, SUV-ul românescbeneficiind de un interes uriaş în Franţa în momentul lansării, care a făcut ca după doar 2zile de la debutul pe piaţă să se primească 4.000 de comenzi. ChiarDacia face cu greu faţă comenzilor, şi aşa cum am mai scris, timpulde aşteptare pentru un Duster în Franţa este printre cele maiextinse.

În plus, Daciase mai clasează aproape de vârf în competitivul segment B prinDacia Sandero. Cu 45.177 unităţi în primele 6 luni, Sandero se menţineîn urma Peugeot 207 (70.040 unităţi) şi Renault Clio III (67.914unităţi), dar ia faţă automobilelor Citroen C3 Classic (39.301unităţi) şi Peugeot 206+ (30.857 unităţi), modele comparabile cu Sandero prinraportul preţ/prestaţii. Dacia Logan este inclus în acelaşi segment având vânzări de 10.733unităţi, care îl plasează pe locul al 12-lea.

În primajumătate a lui 2010 înmatriculările Dacia au crescut înFranţa de la 23.886 unităţi, în primul semestru al lui 2009, la61.249, ceea ce înseamnă o creştere relativă de 154%, conformCCFA. Ca o comparaţie forţată dar relevantă pentru aevidenţia volumul Dacia, în Franţa marca românească a înmatriculatmai multe maşini în perioada ianuarie - iunie 2010 decât G.M. Europa (Opel +Chevrolet) - 60.041 unităţi, sau Grupul Fiat - 49.479unităţi,