Vânzări maşini noi februarie 2011 în Europa

Vânzările de maşini noi pe piaţa europeană au depăşit cu foarte puţin bariera de 1 milion de unităţi vândute, în timp ce podiumul celor mai vândute mărci înregistrează o modificare.

Vânzări maşini noi februarie 2011 în Europa Vânzări maşini noi februarie 2011 în Europa

Luna februarie 2011 aduce o veste mică, dar relativ bună pentruconstructorii auto: pe piaţa europeană au fost vândute1.014.519 de maşini noi, ceea ce înseamnă o creştere de 1,4% faţăde februarie 2010. Însă, faţă de luna ianuarie 2011, vorbim de un regres de aproape 100.000 deunităţi, ceea ce înseamnă că începutul lui 2011 dă tonul unui trenddescrescător.

În ce priveşte vânzările de maşini noi în principalele ţări dinEuropa, se remarcă o creştere faţă de ianuarie în Germania,Franţa, Spania şi Olanda, însă şi scăderi ale unor pieţeprecum Italia sau Marea Britanie, în ultimul caz vorrbind chiar deo înjumătăţire a pieţei faţă de ianuarie.

TOP10 ŢĂRI FEBRUARIE 2011:

  1. Germania - 224.426
  2. Franţa - 204.400
  3. Italia - 160.329
  4. Spania - 66.120
  5. Marea Britanie - 63.424
  6. Belgia - 53.135
  7. Olanda - 49.342
  8. Austria - 26.412
  9. Suedia - 22.417
  10. Polonia - 21.885

Dacă ne referim la cele mai vândute mărci în Europa în fabruarie2011, faptul că Volkswagen este pe prima poziţie nu mai este denatură să ne mire, deşi concernul german a vândut cu 9.000 deunităţi mai puţine decât în ianuarie 2011. Pe poziţia adoua rămâne Renault, care, spre deosebire de VW, a vândut cu 5,5%mai multe maşini decât în ianuarie 2011.

Însă cea mai importantă schimbare se referă la poziţia atreia, care este ocupată acum de Peugeot, chiar dacăfrancezii au vândut mai puţine maşini decât în ianuarie 2011.Avansul lor se datorează scăderii vânzărilor Ford cu 12.000 deunităţi faţă de ianuarie, astfel că Opel, pe locul 5, se apropieameninţător de rivalul german.

Situaţia se repetă şi în cazul Toyota şi Audi, japonezii avândvânzări mai mici decât în luna precedentă. Skoda, înschimb, are o evoluţie constantă, devansând Mercedes Benz şi urcândpână pe poziţia 11 (aproape de a intra în TOP 10), iarcoreenii de la Hyundai au şi ei parte de o creştere uşoară înaceastă lună. Păcat că nu putem spune acelaşi lucru despre Dacia,care, deşi urcă pe poziţia 16, a vândut cu 2.000 de unităţi maipuţin decât în ianuarie.

TOP 20 MĂRCI FEBRUARIE 2011

  1. Volkswagen - 120.316
  2. Renault - 94.616
  3. Peugeot - 76.975
  4. Ford - 73.133
  5. Opel/Vauxhall - 72.542
  6. Citroen - 64.919
  7. Fiat - 56.960
  8. Audi - 47.034
  9. Toyota - 42.069
  10. BMW - 41.072
  11. Skoda - 37.356
  12. Mercedes - 37.108
  13. Nissan - 34.178
  14. Hyundai - 29.429
  15. SEAT - 21.319
  16. Dacia - 18.726
  17. Volvo - 17.989
  18. Kia - 17.179
  19. Suzuki - 14.115
  20. Chevrolet - 12.771