Vânzări maşini noi Franţa: Dacia Sandero se ţine bine!

Top 10 vânzări maşini noi în Franţa este un joc între Renault, Peugeot, Citroen şi... Dacia. Exact, modelul Sandero este printre cele mai vândute maşini în hexagon şi pare foarte avantajat de criza economică.

Vânzări maşini noi Franţa: Dacia Sandero se ţine bine! Vânzări maşini noi Franţa: Dacia Sandero se ţine bine!

În primele 5 luni ale lui 2010, vânzările de maşini noi pe piaţafranceză sunt dominate de mărcile autohtone Renault, Peugeot şiCitroen. Însă în Top 10 apare, pe locul 4, o poziţie foarte bună,şi Dacia Sandero.

Vanzari masini noi Franta in primele 5 luni ale lui 2010: Dacia Sandero pe locul 4!

Ceea ce reprezintă o performanţă excelentă pentru modelulromânesc, care, cu 7.064 de unităţi vândute în luna mai, estedevansat doar de Peugeot 207, Renault Clio şi familista Renault Scenic. În perioadaianuarie-mai 2010, Dacia Sandero a fost vândută într-un număr de37.124 unităţi, modelul românesc ajungând la o cotă depiaţă de 3,8%, o valoare peste aşteptări.

În mod interesant, chiar dacă Franţa trece printr-o perioadă decriză, cel mai vândut model, atât în luna mai, cât şi înprimele 5 luni ale lui 2010, este Peugeot 207, designulmicului leu fiind unul dintre principalele argumente ale succesuluisău de piaţă. Renault completează locurile 2 şi 3 ale podiumului cumodelele Clio şi Twingo, Clio fiind la o diferenţă de mai puţin de2.000 de unităţi de concurentul cu sigla de leu.

După Dacia Sandero, cele mai vândute modele sunt totdouă modele Renault, Megane şi Scenic, grupul francezavând o cotă de piaţă foarte bună în Franţa. Dacia Sandero maipoate fi lăudată dintr-un punct de vedere: are vânzări mult maibune decât Peugeot 206+, care, deşi are un succes de piaţăinteresant, nu reuşeşte să convingă atât de mulţi clienţi precummodelul românesc, în ciuda unui facelift care apropie 206+ deimaginea urmaşului 207.

Totodată, Dacia Sandero se vede încununată şi cutitulatura de cel mai vândut model de import în Franţa,luându-le clar faţa unor maşini cu pretenţii crescute, cum ar fiFord Fiesta sau Volkswagen Golf. De fapt, maşinile germane au unsucces am putea spune chiar moderat, mărcile franţuzeştidominându-le clar (ceea ce nu e neapărat o surpriză pentrufrancezi).

Spre deosebire de Sandero, breakul Logan MCV arevânzări de peste 5 ori mai mici, în primele cinci luni alelui 2010 fiind comercializate doar 7.388 de unităţi (aproapevolumul în care s-a vândut Sandero doar în luna mai). Totuşi, ebine că vorbim de o evoluţie constantă a vânzărilor acestui model,care se pare că nu reuşeşte să beneficieze aşa de mult de pe urmatitulaturii de "cel mai ieftin model cu 7 locuri" de pe piaţafranceză.

Aşadar, grupul Renault are numai de câştigat de pe urma "fiicei"mai mici Dacia. Dar nu numai atât - cel mai vândut model japonezdin Franţa în primele 5 luni ale lui 2010 este Nissan Qashqai, care face parte tot din familiagrupului auto francez.