Vânzări maşini noi România - octombrie 2010

În luna octombrie 2010, pe piaţa auto din România au fost vândute sub 10.000 de maşini noi, iar în primele 10 luni din acest an s-au înregistrat doar 70.000 de maşini noi vândute, cu peste 25% mai slab ca în 2009.

Vânzări maşini noi România - octombrie 2010 Vânzări maşini noi România - octombrie 2010

Piaţa auto din România este departe de a-şi reveni. Chiar dacăîn luna octombrie a acestui an s-a înregistrat o creştere de 9,4%faţă de aceeaşi lună din 2009, vânzările pe pimele 10 lunidin 2010 sunt cu 26,4% mai mici decât în primele zece luni aleanului trecut. Ceea ce reprezintă un regres foartemare.

În luna octombrie s-au vândut 8.281 de maşini noi înRomânia. Dintre acestea, 2.978 au fost Dacia, care, cu unprocent de 36% din vânzările totale de maşini noi în lunaoctombrie, îşi menţine o cotă de piaţă foarte bună.

Următoarele mărci, însă, înregistrează vânzări extrem deslabe faţă de anii trecuţi: Skoda - 769 maşini, Renault -598 maşini, Volkswagen - 578 maşini sau Opel - 523 maşini suntsingurele mărci care reuşesc să vândă mai mult de 500 de modele înaceastă lună.

În ce priveşte situaţia pe primele 10 luni din 2010,cele mai vândute modele sunt Dacia Logan (2.290 unităţi),Skoda Octavia (535) şi Dacia Sandero (305 unităţi).Podiumul maşinilor de clasă mică este format din Chevrolet Aveo,urmat de Skoda Fabia şi Opel Corsa, iar cel de clasă compactă estecondus de Opel Astra, urmat de Volkswagen Golf şi Hyundai i30.

Dacia Duster se vinde foarte bine în afara ţării, însă,în acest an, în România şi-a găsit doar 383clienţi - nu e de mirare că e cel mai bine vândut SUV lanoi. Următoarele poziţii sunt ocupate de Hyundai ix35, SuzukiSX4 şiNissan Qashqai.

O surpriză ciudată în aceste condiţii de criză o reprezintăvânzările de BMW X6, mai bune nu doar faţă de X5,ci şi faţă de SUV-uri mai accesibile, cum ar fi Volkswagen Tiguansau Ford Kuga.