Vânzările Dacia în România şi pe plan internaţional

Dacia a vândut 348.723 vehicule în 2010, volum superior cu 12 % faţă de cel realizat în anul 2009. Ritmul de creştere a vânzărilor Dacia a depăşit astfel pentru al şaselea an consecutiv 10%, volumul livrărilor anuale ale mărcii ajungând să se dubleze între 2005 şi 2010.

Vânzările Dacia în România şi pe plan internaţional Vânzările Dacia în România şi pe plan internaţional

Pe piaţa din România, care a înregistrat în 2010 o scădere de20,4%, Dacia a comercializat 36.730 vehicule,adjudecându-şi astfel o cotă de piaţă de 31,7 %, încreştere cu 2,8 puncte procentuale faţă de anul precedent.Peste două treimi din volumele vândute (24.856 unităţi) au fostlivrate prin intermediul programului de reînnoire a parcului autodin România. O contribuţie importantă la rezultatul Dacia au avut-ovânzările de flote, care au înregistrat în 2010 un nivel record(aproape 4.000 de unităţi), în special ca urmare a livrărilor cătremari companii (societăţi româneşti şi internaţionale prezente înRomânia).

Pentru Dacia, anul 2010 a fost marcat de lansareamodelului Duster. Datorită unui raportprestaţii/spaţiu interior/preţ fără echivalent în lumea vehiculelor4x4, Dacia Duster s-a impus rapid drept lider în segmentul său pepiaţa din România, cu 4.826 unităţi vândute.Remarcabil este faptul că 92% dintre clienţi au optat pentruversiunea vârf de gamă, Laureate. Modelul cunoaşte de asemenea unsucces remarcabil pe plan internaţional, cu peste 100.000de comenzi la data de 31 decembrie 2010.

Dincolo de aprecierea publicului larg, Dacia Duster a reuşitsă-i convingă şi pe profesioniştii domeniului auto. Duster aobţinut astfel premiul Autobest 2011, precum şititlurile Maşina Anului 2011 în România şi înCroaţia, precum şi trofeul SUV-ul Anului 2011 înRomânia.

Vânzările Dacia pe plan internaţional au depăşit 311.000unităţi, în creştere cu 15% faţă de anul 2009. Marcaromânească şi-a consolidat succesul în Europa Occidentală unde, în2010, au fost înmatriculate 228.865 vehiculeDacia. Franţa a redevenit anul trecut prima piaţă deexport pentru Dacia, cu peste 110.000 unităţi vândute, ceea cecorespunde unei cote de piaţă de 4,12%. Acest rezultat plaseazăDacia pe locul al şaselea în clasamentul mărcilor cele maivândute din Franţa.

A doua treaptă a podiumului este ocupată de Germania, cu40.500 unităţi, un rezultat inferior faţă de celînregistrat în anul 2009, însă cu mult superior celor 25.548vehicule Dacia vândute în această ţară în 2008.
Pe locul al treilea se situează Italia, cu 21.930unităţi, urmată la mică distanţă de Spania, cu21.739 vehicule înmatriculate. Alte pieţe importantepentru Dacia pe plan internaţional sunt Turcia (19.167unităţi), Algeria (18.578 unităţi) şiMaroc (18.087 unităţi).