Vânzările de maşini noi în Europa ianuarie 2011

În luna ianuarie din 2011, piaţa auto europeană a ”înghiţit” puţin peste un milion de maşini noi, ceea ce înseamnă un regres de 1,1% faţă de luna ianuarie a lui 2010. Totuşi, marile pieţe auto dau semne că îşi revin, cum ar fi Germania şi Franţa.

Vânzările de maşini noi în Europa ianuarie 2011 Vânzările de maşini noi în Europa ianuarie 2011

Prima lună a lui 2011 nu are semne prea bune pentru vânzările demaşini noi în Europa. Astfel, în ianuarie au fost vânduteaproape 1,1 miliioane de maşini noi, ceea ce înseamnă un regres de1,1% faţă de aceeaşi lună a anului precedent. Prin urmare,prognozele analiştilor rămân pesimiste.

  1. Germania - 211.056
  2. Franţa - 185.521
  3. Italia - 164.356
  4. Marea Britanie - 128.811
  5. Olanda 75.174
  6. Spania - 53.632
  7. Belgia - 53.236
  8. Austria - 25.584
  9. Irlanda - 21.078
  10. Elveţia - 20.329

Cele mai importante pieţe auto rămân Germania, Franţa,Italia şi Marea Britanie, unde au fost vândute mai mult de100.000 de maşini în ianuarie. Dacă în Germania şi Franţa s-auînregistrat uşoare creşteri ale vânzărilor faţă de ianruaie 2010,nu la fel este cazul Angliei, Italiei şi Spaniei, cu scăderile celemai mari, care, de altfel, au influenţat evoluţia negativă faţă deanul trecut.

După cum era de aşteptat, cea mai vândută marcă pe planeuropean rămâne Volkswagen, cu o creştere de 5% faţă de ianuarie2010. Nemţii sunt urmaţi de Renault, care, însă, îşi vedevânzările totale diminuate cu 8%, după ce în ianuarie 2010 asurprins piaţa cu o creştere de peste 50% faţă de ianuarie2009.

TOP 20 MĂRCI IANUARIE 2011
  1. Volkswagen - 129.139
  2. Renault - 89.657
  3. Ford - 85.295
  4. Peugeot - 79.667
  5. Opel / Vauxhall - 72.543
  6. Citroen - 65.805
  7. Fiat - 59.498
  8. Toyota - 50.624
  9. Audi - 47.916
  10. BMW - 46.861
  11. Mercedes - 40.419
  12. Skoda - 36.183
  13. Nissan - 34.920
  14. Hyundai - 28.600
  15. SEAT - 23.850
  16. Volvo - 20.724
  17. Dacia - 20.475
  18. Kia - 16.907
  19. Suzuki - 15.345
  20. Mazda - 12.800
În TOP 10 Mărci se mai remarcă Opel/Vauxhall, carereuşeşte să devanseze Citroen şi Fiat faţă de ianuarie2010, instalându-se pe locul 5, imediat în urma luiPeugeot, dar la o distanţă încă destul de mare de Ford. Interesantăcreşterea vânzărilor mărcilor premium BMW, Audi şi Mercedes, încondiţiile în care Ford, Peugeot, Citroen, Toyota şi, mai ales,Fiat, au vândut mai puţin decât în ianuarie 2010.

Deloc surprinzător, Dacia îşi păstrează un confortabilloc 17 în clasament, cu o creştere a vânzărilor de 18% şifiind, practic, la acelaşi nivel cu Volvo. Marca rivală din Cehia,Skoda, reuşeşte să mai urce o poziţie faţă de ianuarie 2010,devansând Nissan, iar concurentul coreean Hyundai rămâne la acelaşinivel ca vânzări.