Vânzările de maşini noi în Europa - septembrie 2010

Evoluţie deloc îmbucurătoare pe plan european, în ce priveşte vânzările de maşini noi: în luna septembrie avem parte de un regres de 9,6% faţă de aceeaşi lună din 2009. Când, să nu uităm, erau în desfăşurare programele de tip "Rabla".

Vânzările de maşini noi în Europa - septembrie 2010 Vânzările de maşini noi în Europa - septembrie 2010

Ajutoarele guvernamentale au fost sistate, programele de tip"Rabla" închise, iar rezultatul, în ce priveşte vânzările de maşininoi, este următorul: în septembrie 2010 se înregistrează,pe plan european, o scădere de 9,6% faţă de aceeaşi lună din2009.

În luna septembrie din 2010 au fost vândute 1,22 milioane demaşini noi pe Bătrânul Continent (în ţările UE), majoritateapieţelor auto puternice nereuşind să revină pe un trend ascendent -deşi începutul toamnei înseamna, până acum, o creştere a vânzărilorde maşini noi.

Mai mult, septembrie este, practic, a şasea lunăconsecutivă de regres a pieţei, comparativ cu 2009, iarscăderea faţă de primele 9 luni din 2009 se cifrează la un delocîmbucurător procent de 4,3%. În practică, pesimismul este maireţinut, deoarece comparaţia se face cu anul trecut, cândprogramele de tip "Rabla" şi ajutoarele substanţiale guvernamentaleau umflat, practic, cifrele de vânzări peste limita normală.

Pe piaţa auto din Germania, regresul atinge cota de17,8%, în Italia regresul este de 18,9%, iar în Franţa maimic,de 8,2%. Toţi marii constructori sunt pe minus, raportat laluna septembrie din 2009: grupul Volkswagen are doar -5%, grupulPSA scade cu 7,3%, însă alţi grei ai pieţei auto au foarte mult desuferit: Ford înregistrează o scădere a vânzărilor de20,1%, iar Toyota de 21,3%.

Există şi unele excepţii, cum ar fi Daimler (creştere de 6,5%)sau Mitsubishi (+38,4%), dar, per ansamblu, piaţa autoeuropeană întârzie să intre pe panta ascendentă la care speră toatălumea.