Volkswagen Polo BlueGT primeşte în serie sistemul de dezactivare a cilindrilor motorului

Autor: Oraan Mărculescu 08 mart. 2012 Știri auto

Cei de la Volkswagen ne-au „ameninţat” încă de anul trecut cu noua lor tehnologie „cylinder shut-off”, în premieră pe un motor cu doar 4 cilindri, prezentată la Frankfurt 2011. Acum vedem şi transpunerea în viaţa reală a acestei tehnologii de dezactivare a cilindrilor, pe noua versiune Volkswagen Polo BlueGT.

Indicativul „Blue” este dublat de culoarea albastră a maşinii, o declaraţie răspicată a caracterului ecologic al tehnologiei de sub capotă: ACT – Active Cylinder Deactivation. Practic, acesta este răspunsul Volkswagen dat propulsiei hibride, inginerii susţinând că sistemul lor e mai ieftin şi îi conferă maşinii valori cel puţin la fel de bune în materie de scădere a consumului şi emisilor de CO2.

Sistemul de pe Volkswagen Polo BlueGT dezactiveaza 2 cilindri la turatiile mici si medii

Rezumând, sistemul comandă dezactivarea cilindrilor 2 şi 3 la turaţii mici şi medii (când nu este nevoie de toată puterea motorului), adică în plaja dintre 1.500 şi 4.000 rpm. Cei doi cilindri care mai funcţionează îi conferă maşinii resurse suficiente de putere pentru 70% din situaţiile normale din trafic – practic, maşina foloseşte între 25 şi 100 Nm din cuplul motor.

La apăsarea pedalei de acceleraţie, când este nevoie de putere pentru demaraje sau reprize, sistemul repune în funcţiune cei doi cilindri într-un timp foarte scurt, care variază între 13 şi 36 milisecunde, în funcţie de turaţia motorului). Inginerii VW afirmă că, în realitate, şoferul nu simte în mod negativ funcţionarea sistemului, deci nu avem motive să ne facem griji privind eventualele pauze la accelerare.

Consumul mediu al lui Volkswagen Polo BlueGT se cifreaza la 4,7 litri/100 km, sau 4,5 cu DSG

Deoarece Volkswagen Polo BlueGT beneficiază în serie de sistemul Start/Stop, precum şi de un sistem de recuperare a energiei la frânare, nu ar trebui să ne mire consumul foarte scăzut pe care îl anunţă: doar 4,7 litri/100 km în medie. Iar, dacă se optează pentru cutia automată cu dublu ambreiaj DSG, Polo BlueGT stă şi mai bine, afişând doar 4,5 litri/100 km.

Dacă „Blue” reflectă foarte bine economicitatea motorului, „GT” vine să ne dea o idee asupra performanţelor. Având în vedere că motorul de 1,4 litri şi 140 CP de pe VW Polo BlueGT este gândit pentru a umple golul dintre versiunea 1.2 TSI şi mini-hot-hatch-ul Polo GTI, este normal ca demarajul 0-100 km/h să fie de 7,9 secune, iar viteza maximă 210 km/h.

VW Polo BlueGT beneficiaza si de un nivel de echipare mai pretentios

Caracterul sportiv este subliniat şi de echiparea mai generoasă: nu lipsesc jantele de 17 inch (evidenţiate de coborârea gărzii la sol cu 15 mm), o grilă specifică ornată cu logo-ul „GT”, câteva accesorii R-Line, un mic eleron în spate, dar şi o echipare interioară mai apropiată de spiritul lui Polo GTI. Evident, computerul de bord afişează modul de funcţionare al motorului, pentru cei care vor să fie permanent ţinuţi la curent.

Singura necunoscută rămâne, deocamdată, preţul la care va fi propus Volkswagen Polo BlueGT. Dat fiind că noua versiune va fi pusă în vânzare de-abia după jumătatea acestui an, celor interesaţi nu le rămâne decât să aştepte răbdători, eventual ascultând ritmurile melodiei „Blue”

Volkswagen Polo BlueGT si tehnologia de dezactivare a cilindrilor de pe tare.ro

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide