Volkswagen Tiguan

Volkswagen a învăţat de curând o lecţie importantă: atunci când chemi jurnalişti pentru testarea unei maşini nelansate, verifică-i mai întâi de aparate foto.

Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan

Multi producători au obiceiul de a invita jurnalişti atent selectaţi pentru testarea unei maşini înaintea premierei mondiale, cu scopul principal de realizare a ofertei de piaţă şi a retuşurilor de final înainte de intrarea în serie mare. Printre puţinii oameni care au participat la testul cu noul Tiguan se numără şi jurnaliştii de la Motor Trend, ce se pot lăuda cu primul test drive efectuat cu fratele cel mic al lui Touareg.

Şi ce relevanţă ar avea un test cu un SUV daca nu într-un teren dificil, unde noul model îşi poate arăta din plin capacităţile multiple. Iar acest teren a fost ales de către Volkswagen în sud-vestul Africii, în Namibia, de altfel fostă colonie germană. Iar aceasta avea tot ce era necesar unui test complet: diferenţe de nivel, căldură excesivă şi drumuri proaste şi murdare. Cu alte cuvinte - condiţii extreme.

Echipa germană se află deja în zonă de 4 luni de zile şi tocmai termină un test prelungit de 40.000 de km, în care noul SUV german a fost supus la grele încercări. Dar trecerea prin furcile caudine avea să fie facută de către puţinii jurnalişti invitaţi. Aceştia au avut la dispoziţie 4 modele, toate în versiunea destinată europenilor, dotate cu motorul supraalimentat de 1,4 litri de dezvoltă în acest caz 150 CP. Modelul nefiind lansat, exemplarele de test nu erau branduite, aveau încă montate, aşa cum se poate vedea în galeria foto, unele protecţii estetice, însă, o dată intrat în interior, spiritul Volkwagen era omniprezent. De altfel, designul, atât interior, cât şi exterior, este în mare parte păstrat de la conceptul omonim prezentat la Los Angeles Auto Show.

Dimensiunile compacte de 4,52 m x 1,81 m x 1,67 m îl plaseaza pe Tiguan uşor în spatele concurenţei, însă acest lucru poate fi un avantaj, mai ales în aglomerările urbane. Jantele de 16 inch erau dotate cu cauciucuri Pirelli P6, fiind ataşate la un sistem de transmisie integrală Haldex. Două din modelele prezentate erau dotate şi cu pachetul “Track & Field”, ce beneficiază de un unghi de atac mai mare, diferenţiale blocabile, controlul urcării şi coborârii pantelor şi 5 unităţi de comandă ce controlează toate acestea. Pentru americani nu va fi disponbilă această variantă, cel puţin momentan, aceştia primind în schimb motorul de 2 litri turbo de 200 CP, cutie manuală cu 6 trepte, iar ulterior şi un DSG şi frână de mână electronică. Pentru cei sofisticaţi, Volkwagen le oferă un acoperiş panoramic, jante de 18 inch, sistem de sunet cu 8 difuzoare şi un sistem de navigaţie, cu touch-screen de 6,5 inch şi harddisk incorporat de 30 de GB.

La proba de drum, noul Tiguan s-a descurat admirabil, cu performanţe de clasă pentru segmentul din care va face parte, reuşind să facă faţă intemperiilor specifice climei din Namibia. Volkswagen speră să vândă 40.000 de exemplare în America, în condiţiile în care Honda CR-V, un model direct concurent cu SUV-ul german, vinde aproximativ 200.000 de unităţi. În ciuda targetului mic, dar cu sprijinul unui pachet complet, un diesel Bluetec de 2.0 litri şi o performanţă de invidiat în deşertul african, noul Tiguan nu va avea probleme în a înregistra un succes pe piaţa americană.