Volkswagen Touareg R50

SUV-ul german îşi atacă fratele mai mare de la Porsche cu un model dotat cu un propulsor încă inedit pentru maşinile sport: V10 diesel de 350 CP.

Volkswagen Touareg R50 Volkswagen Touareg R50

Australian International Motor Show are parte de numeroase premiere mondiale, precum cele ale noului Lancer Evo X, LandrCruiser 200 şi Lotus Exige Sport 240. Printre acestea îl avem si pe noul monstru diesel al celor de la Volkswagen. Acesta a anuţat că va prezenta la Sydney al treilea model din gama R. Precum Golf R32 şi Passat R36, Touareg R50 va beneficia de tracţiunea integrală 4 MOTION trademark Volkswagen, pentru garantarea unei tracţiuni optime.

VW Touareg R50Producătorul german a folosit bine cunoscutul diesel V10, ce dezvoltă în mod normal 313 CP şi un cuplu de 750 Nm şi l-a modificat la nivelul turbinei şi al computerului de management al injecţiei, urcând puterea totală până la 350 CP. Cuplul motor este şi mai impresionant, ajungând la 850 Nm. Graţie acestor modificări, noul model ajunge până la prima sută de km în doar 6,7 secunde, cu 0,7 secunde mai bine comparativ cu versiunea de bază. Consumul este şi el pe măsura performanţelor, Volkswagen anunţând că noul model papă 9,6 litri de motorină la fiecare 100 de km de autostradă. În oraş nici nu mai trebuie să anunţăm, pentru că vom avea o cantitate imensă de combustibil arsă. Mai ales într-un oraş ca Bucureşti.

În concordanţă cu performanţa oferită de R50 au fost efectuate şi modificările estetice, noul model putând fi recunoscut după jantele de 21 de inch cu gume late de 295 mm, etrierii vopsiţi în albastru şi spoilerele modificate. Suspensia pe aer coboară caroseria cu până la 20 de mm pentru a imprima noii maşini o ţinută de drum cât mai sportivă.