Cine vor fi concurenţii Daciei monovolum?



Dacia monovolum a ieşit la ”încălzire” pe şoselele patriei, deocamdată foarte bine camuflată. Până când ne va fi arătată oficial, să vedem cam ce modele ar putea fi considerate rivalii săi pe piaţa noastră.

Cine vor fi concurenţii Daciei monovolum? Cine vor fi concurenţii Daciei monovolum?

Faptul că monovolumele familiste au o cotă foarte slabă de piaţă în România este un lucru ştiut de cei mai mulţi dintre noi. Mai ales dacă ne referim la cele care oferă până la 7 locuri, cum va fi şi cazul noului model autohton Dacia monovolum.

Deocamdată, cea mai ieftină maşină cu 7 locuri este Dacia Logan MCV - versiunea 1.6 MPI 85 CP Preference costă 10.750 euro. Deoarece monovolumul Dacia va fi o maşină mult mai spaţioasă, deci mai mare, e clar că va fi mai scumpă. Cred că versiunea de bază va fi echipată tot cu acest motor pe benzină, aşa încât preţul estimez că va începe din jurul valorii de 12.000 euro.

Dacia Logan MCV ramane cea mai ieftina masina cu 7 locuri, pornind de la 10.750 euro

Cea mai ieftină versiune diesel Logan MCV 7 locuri este 1.5 dCi 75 CP, care costă 12.050 euro, aşa încât cea mai ieftină Dacia monovolum diesel nu cred că va fi mai ieftină de 13.500 euro. Iar versiunea cu motor dCi de 90 CP se va apropia chiar de 15.000 euro ca preţ de pornire, deoarece cred că va fi oferită cu un echipament standard mai bogat.

Pe de altă parte, trebuie să ne gândim şi la "vărul mai mare" Renault. Adică trebuie evitată canibalizarea cu modelele franţuzeşti. În acest moment, Renault Grand Scenic 1.6 16V 110 CP porneşte de la 15.700 euro, dar oferă doar 5 locuri. În mod ciudat, cele două locuri suplimentare nu sunt oferite nici măcar opţional, regăsindu-se doar pe versiunea superioară Grand Scenic 1.9 dCi 130 CP Privilege (21.450 euro).

In Romania, Renault Grand Scenic este oferit cu 7 locuri doar in versiunea de top 1.9 dCi

Apoi avem Renault Kangoo, cu un preţ de pornire de 14.880 euro (1.5 dCi 75 CP Authentique), dar care, de asemenea, oferă doar 5 locuri. Prin urmare, dacă monovolumul Dacia va oferi la un preţ ceva mai mic încă două locuri spaţioase, aşa cum ni se promite, preţurile de bază pe care le-am vehiculat mai devreme pentru modelul românesc sunt justificate.

Cum rămâne cu alţi concurenţi? Păi, sincer, nu cred că e cazul să ne uităm în curtea unor monovolume cu 7 locuri cu vocaţie strict familistă, cum ar fi Chevrolet Orlando (de la 16.430 euro), Opel Zafira (de la 16.790 euro), Mazda5 (de la 19.190 euro) sau VW Touran (de la 20.000 euro).

Cel mai ieftin Fiat Doblo cu 7 locuri porneste de la 15.726 euro

Dacia monovolum trebuie comparată cu modele similare, care au "surate" utilitare. Prin urmare, principalii săi concurenţi vor fi Fiat Doblo Panorama, Ford Transit Connect şi Volkswagen Caddy (am luat în considerare doar modelele care pot primi 7 persoane).

Modelul Fiat Doblo Panorama poate fi echipat opţional cu două locuri în portbagaj, aşa încât preţul său porneşte de la 15.726 euro, valabil pentru versiunea 1.4 16V 95 CP Dynamic. În cazul modelului Ford, versiunea Connect Furgon cu ampatament lung poate transporta până la 8 pasageri (graţie celei de-a treia banchete din portbagaj), dar preţul de pornire este de 18.562 euro - valabil pentru Transit Connect 1.8 TDCI 90 CP Trend.

Volkswagen Caddy Kombi cu 7 locuri are un pret de pornire de 15.838 euro

Volkswagen Caddy Combi este oferit în două versiuni de ampatament, dar standard are doar 5 locuri. Versiunile cu 7 locuri au preţuri de pornire de 15.838 euro (Caddy Kombi 1.2 TSI 86 CP), respectiv de 18.754 euro (Caddy Maxi Kombi 1.2 TSI 105 CP).

Prin urmare, în versiunea familistă cu 7 locuri, sunt sigur că Dacia monovolum va păstra un ecart de preţ confortabil faţă de aceşti doi concurenţi direcţi, de cel puţin 3.000 euro, atât în domeniul motoarelor pe benzină, cât şi diesel. Sunt curios cum va sta ca echipament standard şi cât de lungă va fi lista de opţionale, dar nu mă aştept la prea multe.

Totodată, diferenţele de preţ faţă de Logan MCV vor fi justificate de confortul şi spaţiul mult mai bune pentru locurile de pe al treilea rând (unde sper că va fi oferită şi opţiunea unei banchete cu 3 locuri, astfel încât maşina să permită transportul a până la 8 oameni), dar şi de spaţiul pentru bagaje - versiunea utilitară promite un spaţiu de încărcare de peste 3 metri cubi, mai mult decât concurenţa, în condiţiile în care maşina va beneficia de uşi spate culisante, nu cu deschidere normală, ca la Dacia Van.

Aşadar, Dacia monovolum se anunţă o ofertă extrem de competitivă prin prisma raportului preţ / caracter practic, chiar dacă nu cred că va înregistra cifre prea mari de vânzare la noi - mulţi vor prefera la aceiaşi bani SUV-ul Dacia Duster, cel mai probabil.

În străinătate, însă, Dacia monovolum este aşteptată cu nerăbdare, deoarece maşinile familiste au mare căutare în Europa vestică. Iar un monovolum spaţios, cu 7 locuri, mult mai ieftin decât concurenţii consideraţi până acum low-cost, se anunţă un adevărat succes. De altfel, mulţi dintre fanii Dacia prezenţi la picnicul din Franţa din acest an mi-au spus că de abia aşteaptă acest model.