Concediu cu Renault Grand Scenic: MAI VREAU!

Nu sunt familist şi nici nu îmi trebuie o maşină de familie. Însă cu Renault Grand Scenic am ajuns în situaţia dintr-o reclamă Renault: nu-mi trebuie, dar o vreau. De ce?

Concediu cu Renault Grand Scenic: MAI VREAU! Concediu cu Renault Grand Scenic: MAI VREAU!

Pentru că, în această vară, am vrut să îmi petrec concediul înEuropa, la volan, s-a pus problema "cu ce maşină sămerg?". Cu Jimny-ul meu eraexclus, prietena mea preferă avionul, trenul sau autocarul decâtmicul veveriţoi offroad. Cu Fusion-ul ei mi se părea cam obositordrumul până la Bremen şi înapoi, iar cheltuielile ar fi fost mari,pentru că e motor pe benzină.

Aşa încât am pus ochii, evident, pe maşina din testul deanduranţă ProMotor, Renault Grand Scenic. O maşină mare,înăpătoare, confortabilă şi cu motor diesel. O alegere înţeleaptăde la începutul până la sfârşitul drumului, chiar luând înconsiderare mica neplăcere cauzată de "brandulde ţară", despre care am vorbit acum câteva zile - adică aceacrăpătură "made in Romania", din parbriz.

Acum o să vă expunmotivele pentru care cred eu că Renault Grand Scenic provoacădependenţă.

1.Scaunele

Am cel mai bun senzor de confort din toată redacţia, după ce, laînceputul anului, o hernie de disc m-a ţintuit două luni la pat.Chiar eram puţin circumspect dacă voi face faţă la volan atâtea miide kilometri, însă coloana mea nu a avut aproape deloc probleme cuscaunele foarte confortabile ale lui GrandScenic.

Este adevărat că am făcut destule pauze pe autostrăzile lor, darideea de bază este că nu m-am simţit prea obosit. Scaunelesunt moi şi generoase şi m-au izolat suficient de binechiar şi de drumurile denivelate de la noi. Chiar nu vreau să măgânesc ce s-ar fi întâmplat dacă aveam parte de o maşină germană,cu scaune tari. Brrr....

Prin urmare, bravo Renault, face scaune foarte bune pentru ceicare pun accentul pe confort.

2.Suspensiile

Apropo de confort, nu mă pot abţine, trebuie să laud puţin şisuspensiile foarte confortabile. E adevărat,zgomotul la trecerea peste denivelări serioase se face remarcatauditiv, dar şocurile sunt foarte line. Nu aş compara confortulmaşinii cu al unui Citroen dotat cu suspensii Hydractive, dar,sincer, Grand Scenic nu e prea departe.

Celor care vor să acuze lipsa de fermitate în curbele strânse levoi răspunde astfel: aţi încercat să mergeţi sportiv cu soţia şicopiii în maşină? Dacă da, înseamnă că nu mai are rost să accentuezfaptul că Grand Scenic nu îşi propune să fie un exemplu demanevrabilitate în curbe, unde dovedeşte un caracter subviratordestul de pronunţat, ţinut în frâu de ESP.

Tempo-ul adoptat trebuie să fie unul lejer şicalm. Trebuie, pentru că aşa zice persoana din dreapta,ştiţi cine, jumătatea mai bună... Şi ştiţi ceva? Nu m-a deranjatabsolut deloc să merg cuminte cu maşina, chiar dacă motorul areresurse pentru un tempo mai ridicat.

3. Designul exteriorşi interior

Deşi designul unei maşini este un lucru subiectiv, trebuie să ospun: Grand Scenic arată ca o maşină foarte calmă. Ceea ceîţi impune să fii calm la volan. Cu alte cuvinte, tottimpul mă urcam în maşină relaxat. Iar interiorul, cu ale lui curbeline şi amestec de culori calde, este conceput pur şi simplu pentrua conduce fără stres. Şi nu citesc vreun comunicat de presă, civorbesc din experienţa proprie.

4. Sistemul "mâinilibere"

Mi-a plăcut la nebunie sistemul "mâini libere". Vreau aşa cevape maşina personală (prietena mea îmi reproşează că deja am oobsesie pentru acest sistem). E atât de confortabil!

Ţii cardul în buzunar, te apropii de maşină şi tragi de clanţă,fără a apăsa vreun buton înainte. Intri în maşină, apeşi butonul"start/stop", motorul porneşte, iar retrovizoarele laterale sedepliază automat. Când vrei să ieşi din maşină, închizi motorul dela butonul "start/stop", închizi portiera şi, după ce ai făcut vreodoi metri, maşina ţiuie încet, închiderea centralizată încuieuşile, iar oglinzile se pliază automat.

Un mare avantaj al butonului start/stop în cazulmaşinilor diesel: nu mai este nevoie să aştepţi stingerealed-ului pentru bujia incandescentă. Am observat mulţi şoferi demaşini diesel care nu se sinchisesc de acest lucru, de unde şiproblemele pe care acele maşini le au mai devreme sau mai târziu.Butonul start/stop te scapă de acest stres, fiind convenabil şipentru că te scuteşte de bâjbâirea cu cheia după contact.

5. Sistemul pilotautomat

Din obsesie mai face parte şi pilotul automat, atât deintuitiv şi de uşor de folosit, încât nu ştiu cum m-aşputea obişnui cu alte sisteme cruise control. Pe volan, aibutoanele de comandă: în stânga, plus/minus, în dreapta, R (pentrurevenirea la viteza de croazieră prestabilită) şi 0 (pentrurenunţarea la pilotul automat). Indicaţiile de pe display sunt marişi intuitive, iar folosirea cruise controlului e o joacă de copii.Foarte inteligent.

Ca să nu spuneţi căsunt în totalitate subiectiv, voi pune spiritul obiectiv să seocupe de câteva critici mici la adresa lui Renault GrandScenic.

Citeşte mai departe în pagina următoare »