Creşterea TVA - alte urmări în domeniul auto

Cum faci să iei 10.000 de euro de pe urma unei maşini? Bagi 20.000 de euro şi aştepţi un an sau doi.

Creşterea TVA - alte urmări în domeniul auto Creşterea TVA - alte urmări în domeniul auto

www.buhnici.ro -informaţie gratis despre lucrurile carecontează

Automobilul proprietate personală nu mai este deja o afacere sauun lux pentru românul simplu dar se pregăteşte să devină o povarăimposibilă. Dincolo de paguba devalorizării, totul pare construitîn societatea noastră pentru a­-l devaliza pe proprietarul maşinii.Totul costă nesimţit de mult şi se scumpeşte în permanenţă. De laulei, filtre, reparaţii la anvelope, parbrize sau antigel.

După ce adună la sfârşitul lunii toate cheltuielile cuasigurări, combustibil ori spălat, mulţi dintre noi îşi pun mâinileîn cap şi îşi dau seama că nu fac decât să muncească pentru a legaun salariu de celălalt fără să mai apuce să facă vreo extravaganţăcum ar fi o călătorie sau o ieşire la restaurant cu prietenii.

Dacă toate acestea nu erau de ajuns, acum trebuie să tractăm cuautomobilul personal şi criza. TVA-ul adaugă 5% la toată cheltuialala pompă sau în service dar nu ne lasă nici poliţele de asigurarepe loc. Asiguratorii care coboară din limuzine în faţateleviziunilor de ştiri ne pun în gardă cu lacrimi de crocodil încolţul ochilor că ei nu mai pot pierde încă 35 de milioane de eurodin cauza TVA. Deşi poliţele RCA sau casco nu conţin taxa pevaloare adăugată.

Nu vă porniţi, ştiu că toate facturile din service vin cu TVA-ulcrescut, dar poliţa aceea nu acoperă 100% cheltuieli cu TVA. Totdin buzunarul asiguraţilor se plătesc şi sediile luxoase orisalariile grase ale managerilor din companiile de asigurări.Aceştia trebuie bunăoară să aibă un standard de viaţă ridicat ca săse poată detaşa din mlaştina de pe stradă. Când o duci bine, ţi-emai uşor să îl trimiţi la plimbare pe asiguratul care îţi bate lauşă cu jalba de luni de zile că nu îl despăgubeşti la fel de rapidpe cât a achitat el prima e asigurare.

Să nu îl uităm şi pe domnul prim ministru Emil Boc, care a maigăsit o soluţie pentru a stopa nesimţirea de a conduce. Impozitareadublă în funcţie de cilindree s-a dovedit o pedeapsă generalizată.Deşi doar cei care au motoare mai mari de 2.000 de centimetri cubiar fi urmat să fie consideraţi automobilişti de lux, nu au scăpatde majorarea fiscală nici cei cu motoare mici.

La final vine şi cireaşa de pe tort. De la anul am putea plăticâte 4 euro pentru fiecare sută de kilometri de gonit cătrenicăieri. Adică pentru autostrăzile româneşti care nu încep ori nuse sfârşesc unde ar trebui. Ministrul transporturilor aberează cătrebuie să impunem taxa de utilizare a autostrăzilor deşi toates-au construit cu finanţare de la buget. Logic, doar autostrăzilefăcute în parteneriat public privat sau concesionate ar putea fitaxate astfel. Altfel banii vor ajunge tot în conturile ciuruiteale companiei de drumuri, care niciodată nu a putut justifica exactce a făcut cu încasările din rovinietă.

Nu sunt genul de cârtitor pornit împotriva Guvernului, mereu înopoziţie. Ştiu că nu avem bani destui la buget pentru câte nevoiare ţara asta sărăcită. Cer însă, şi cred că sunteţi de acord, canevoile ţării să nu mai fie rezolvate punând biciul pe cei careîncă mai trag căruţa înainte. Şi aşa străzile sunt mai goale caniciodată. Sau poate că tocmai asta e ideea. Mai puţine maşini aunevoie de mai puţine autostrăzi, mai puţini şoferi fac mai puţineaccidente. Mai mulţi săraci sunt însă mai furioşi.