Editoblog

H2 - Logan propulsat cu hidrogen sau Hamilton noul campion mondial F1? Chestiuni arzătoare la ordinea zilei, stimabililor!

Editoblog Editoblog
Ok, recunosc oficial că sunt puţin contrariat de rezultatele polului de săptămâna trecută. La întrebarea "Ce propulsie vor avea modelele Dacia până în 2050?" cele mai multe răspunsuri au fost pentru soluţia combustiei cu hidrogen. 35% dintre răspunsuri, adică. Deci o treime din cei 500 de oameni care au răspuns la întrebarea asta cu iz de SF se aşteaptă ca Dacia să fie o maşină non-poluantă în 2050. Ceva mai puţini se gândesc la soluţia propulsiei hibride (adică 28%), ceea ce înseamnă că mai mult de jumătate dintre respondenţi sunt optimişti.

Recunosc încă un lucru, că mă încadrez în categoria pesimiştilor, adică cei 23,1 % care mizează pe propulsia convenţională, adică motorul cu ardere internă. Pesimismul meu se bazează pe evoluţia domeniului auto, dictată de bani şi de petrolişti, mai ales în cazul maşinilor foarte ieftine. Vorba aia, imediat se termină primul deceniu al celui de-al treilea mileniu şi Dacia Logan sa va baza tot pe motorizări antice, dar adaptate cât să se încadreze în normele de poluare. Deci de ce s-ar schimba multe în următorii 30 de ani? Mai ales că indienii vor să scoată pseudo-automobilul de 2000 de dolari - ăla ce va fi, o bicicletă cu patru roţi şi o pernă adevărată pe post de airbag?

Bun, admit că am exagerat cu pesimismul, pentru că sunt destule exemple de schimbări radicale. Cel mai bun care îmi vine acum în minte este evoluţia extraordinară a lui Hamilton. Este a treia oară când folosesc termenul "recunosc": recunosc cu mâna pe inimă că de nişte ani încoace pasiunea pentru cursele de Formula 1 s-a diminuat simţitor, astfel încât vestea că primul pilot negru din istoria Marelui Circ este favoritul titlului din acest an mi-a deschis imediat interesul.

Parcă şi văd că, dacă Hamilton o să câştige campionatul, mişcările anti-rasiste vor face gălăgie, iar "the reverends" din toate parohiile americane îl vor sanctifica în discursurile lor despre asuprirea rase negre de către albi. Cine ştie, poate omul va deveni modelul tuturor hip-hop-erilor, care vor ajunge brusc mari amatori de Formula 1. Parcă îl şi văd pe 50 Cent că îşi lansează propria echipă de F1, cu piloţi negri de ghetou cu vestă antiglonţ şi mecanici care într-o mână ţin pistolul pneumatic pentru roţi, iar în cealaltă UZI-ul din videoclipurile pline de clişee "gangsta".

Revenind la normal, Hamilton nici măcar nu este negru, ci mulatru. Şi nu cred că îl interesează prea mult problemele rasiale, din moment ce este protejatul lui Ron Dennis de când era mic, adică a fost intoxicat numai cu motorsport. S-ar putea ca Hamilton să fie exact acea pată de culoare de care avea nevoie Marele Circ. Nu detaliile tehnice, nu regulamentele , nu tehnoloigia sofisticată fac din Formula 1 sportul regină, ci oamenii. Schumi a fost robotul care a dus Ferrari pe culmile gloriei, Senna a fost semizeul unei întregi generaţii, Hunt idolul tuturor rebelilor. Când vorbim despre Formula 1, întâi de toate vorbim despre oameni, iar apoi despre maşini.

Nu-i aşa că în Formula 1 sunt prea mulţi încrezuţi? E un sport dominat de meschinul ban şi maşinaţiuni ascunse. Dacă Hamilton va fi primul negru din istorie care, de la debutul în Formula 1, devine campion mondial, aşa să fie. Măcar astfel Formula 1 va deveni interesantă şi controversată.

Deci, cine va fi campionul mondial din acest an? Pronosticurile la jumătatea campionatului sunt deschise, poftiţi de spuneţi-vă părerea în poll-ul de săptămâna aceasta.