Frankfurt 2009 - salon de criză?

Marţi 15 septembrie este prima zi a Salonului Auto Frankfurt 2009. Un salon de la care vor lipsi câţiva constructori importanţi. Dar şi un salon care ne va gratula cu (prea) multe premiere, în ciuda crizei economice.

Frankfurt 2009 - salon de criză? Frankfurt 2009 - salon de criză?

Să vedem mai întâi cine va lipsi de la Salonul Auto Frankfurt 2009. De fapt, cui i se va simţi lipsa.

Primii care au anunţat că nu vor face figuraţie la salonul german, pe fondul crizei economice, au fost japonezii de la Honda. În plin plan de restructurare economică, producătorul japonez a anunţat că preferă să economisească nişte milioane de euro - pentru că atât i-ar fi costat prezenţa la Frankfurt 2009. Oricum, nu ar fi rupt gura târgului cu nici o premieră majoră, care să impresioneze publicul european.

După Honda, au urmat alţi japonezi: Nissan. Marca japoneză trece printr-o perioadă foarte grea, având pierderi pe care grupul Renault le resimte din plin. Aşa încât s-a ajuns la decizia "salonul şi zona geografică" - iar în 2009 Nissan a fost deja prezent la Geneva 2009. Aşa încât pentru Franfurt 2009 japonezii au spus "pas", preferând să îşi concentreze eforturile de marketing pentru lansările din 2010.

Nici Mitsubishi nu va fi prezent la Frankfurt 2009. Este al treilea producător japonez care a resimţit foarte puternic criza economică, o criză care, în Japonia, a dus la pierderi foarte mari în industria auto, datorită deprecierii yenului pe piaţa monetară internaţională. Dar mai contează şi faptul că, la Frankfurt 2009, standul Mitsubishi ar fi strălucit mult mai puţin decât la Geneva 2009, din lipsa unor noutăţi majore.

Poate că lipsa Chevrolet nu pare o surpriză, mai ales pe fondul lipsei noutăţilor din gamă - cele mai importante modele, Chevrolet Cruze şi Spark, au avut deja parte de premierele mondiale şi europene. Totuşi, compania coreeană are o gamă de maşini gândită în mod special pentru piaţa europeană, aşa încât lipsa de la Frankfurt 2009 poate însemna un minus cam mare la imagine - mai ales că principalele mărci concurente în segmentul low-cost, Skoda şi Dacia, nu vor lipsi de la salonul german.

Nici Cadillac nu va fi prezent la Frankfurt 2009, însă aici este vorba de alt motiv: încercarea de a cuceri Bătrânul Continent a fost strangulată, practic, de criza economică şi falimentul General Motors. Aşa că americanii au renunţat, deocamdată, să mai "facă purici" oficial în Europa.

Şi cam atât cu criza la Frankfurt 2009.

Pentru că, în rest, ne aşteaptă o pleiadă de premiere mondiale

Citeşte mai departe în pagina următoare »