Lecţia de marketing a... clienţilor: Volkswagen Beetle

Nu sunt un fan al modelului, dar, trebuie să recunosc: cel mai cunoscut Volkswagen din toate timpurile rămâne, fără îndoială, Volkswagen Beetle. Sau, pur şi simplu, ”Broasca”. Iar povestea continuă şi în noul mileniu, dintr-o inerţie demnă de studii psihologice.

Lecţia de marketing a... clienţilor: Volkswagen Beetle Lecţia de marketing a... clienţilor: Volkswagen Beetle

Primul Volkswagen Beetle a apărut oficial pe piaţă în1938 - dar avea o denumire mult mai neinteresantă,Volkswagen Type 1. A fost un proiect comandat de Hitler, care voiao maşină cât mai ieftină pentru populaţia Germaniei. De altfel,"Volks Wagen" asta şi înseamnă, "maşină pentru popor".

Volkswagen Beetle s-a nascut ca un proiect comandat de... Hitler.

Trecând peste auspiciile nefericite sub care s-a născut VWBeetle (adică al treilea Reich...), maşina germană adevenit cunoscută ca unul dintre copiii teribili ai secoluluiXX, alături de nume celebre precum Ford T Model, Mini sauCitroen DS. Interesant: Hitler a vrut să cucerească lumea, iar acumVolkswagen vrea să devină Numărul Unu mondial, dorind să cucereascătoate pieţele auto ale lumii. Doar o coincidenţă de obiective?

Până când denumirea Beetle a fost adoptată oficial în 1967 decompania germană (care a venit cu indicative complet lipsite deinventivitate, gen 1200, 1300 sau 1600, conform capacităţiicilindrice a motoarelor), maşina a primit din partea publiculuidiverse nume, în funcţie de piaţa pe care era vândută: Beetle, Bug,Coccinella, Kafer, Vocho sau Volky. Însă revoluţiaamericană hippiotă flower-power a făcut ca Beetle să devină cuadevărat o maşină de cult.

VW Beetle (sau pur si simplu Broasca) a fost construita aproape nemodificata timp de 74 de ani

"Broasca" a fost construită aproape nemodificată timp de65 de ani, ieşind din producţie de-abia în2003, ultimele exemplare fiind realizateîn fabrica VW din Mexic. Totuşi, reinventarea maşinii a survenit lasfârşitul anilor '90, când germanii au lansat Volkswagen New Beetle- maşina pe care, de altfel, o vedem astăzi, în special pedrumurile americane şi, mai ales, condusă în proporţie covârşitoarede femei.

Volkswagen New Beetle a fost lansat în 1998, fiind omaşină complet diferită, ca şi concepţie,de modelul originar. Platforma tehnică preluată de la VW Golf 4 îiasigura lui VW New Beetle un caracter extrem de mult evoluat, ceeace s-a reflectat, de altfel, şi în preţ. VW New Beetle a devenit,peste noapte, dintr-o Cenuşăreasă simpatică o adevărată divă cupretenţii justificate de life-style.

Volkswagen New Beetle a aparut in 1998, avand o conceptie total diferita constructiv de vechea Broasca

O maşină mai mare, mai scumpă, mai luxoasă, mai dinamică, maisigură, mai modernă. Dar cu aceeaşi imagine de "bubulină", adaptatăunei noi ere auto. Pe Bătrânul Continent, vedem mult mai puţine VWNew Beetle decât Golf-uri, în principal din cauza taxelor:Volkswagen New Beetle este produs exclusiv la uzina VW dinMexic.

În USA, însă, Beetle a rămas o maşină cu un foarte mare fan-club(chiar şi fiica fostului preşedinte american Clinton se mândrea cuun Beetle negru). În ciuda preţurilor măricele şi a unui caracterpractic mult mai slab decât al Golf-ului pe baza căruia esteconstruit, Volkswagen New Beetle continuă să înregistrezecereri mari din partea unui public parcă hipnotizat.

Volkswagen New Beetle inregistreaza cel mai mare succes in SUA, fiind produs in Mexic

Totuşi, este cazul unei schimbări, iar pentru 2012 esteanunţat urmaşul lui Volkswagen New Beetle. Adică actualulBeetle va ieşi, în sfârşit, la pensie după 14 ani de existenţă, încare a avut nevoie doar de un facelift insignifiant şi upgrade-urila nivelul motorizărilor.

Din punct de vedere al duratei de viaţă pentru produselemoderne, New Beetle este, într-adevăr, o excepţie interesantă, maiales pentru departamentele de marketing, care nu potnicicum să aplice reţeta lui Beetle şi în cazul altormaşini.

In 2012, va aparea noua generatie Volkswagen New Beetle

Modelul care va apărea în 2012 va rămâne fidelconceptului de vedetă modernă. Deci va fi o maşină relativscumpă, cu un caracter practic redus, dar, cel mai important, cu unsex-appeal extraordinar, mai ales în rândul femeilor - este deja denotorietatea gestul făcut de Oprah, care a dat cadou spectatorilor dinstudioul său peste 200 de viitoare maşini VW New Beetle, ostratagemă de marketing care subliniază importanţa pe care maşina oare pentru compania germană.

In ciuda pretului mare si a caracterului practic mai slab, Volkswagen New Beetle ramane un succes

Va fi noul Beetle mai bun? Chiar nu contează. Pentru public estesuficient că va fi VW Beetle. O mare excepţie de laregulile stricte ale producţiei şi comerţului de maşini în noulmileniu.

Cam asta este Volkswagen Beetle: o maşină născută pe vremeahitleriştilor, botezată în moduri comice, dar care a reuşit sădevină un simbol mai întâi pentru mişcarea tinerilor hippie, iarapoi pentru femeile emancipate. Poate că lumea auto ar fi fost lafel fără VW Golf sau fără Passat... dar fără VW Beetle, nuputem concepe istoria maşinilor.

Cel mai usor job din lume: sef de produs pentru Volkswagen New Beetle. Masina se vinde singura!

Sincer, cred că ăsta este cel mai uşor job din lume: şef deprodus Volkswagen New Beetle, E simplu, nu trebuie să faci nimic,pentru că maşina se vinde singură. Unde pot depune CV-ul?

oraan.ro

VEZI GALERIA MULTIMEDIA CU VOLKSWAGENBEETLE