Mi-e teamă că în Bucureşti doar se scumpeşte parcarea

Aproape de sediul nostru, în centrul Capitalei, este o parcare privată. 5 lei costă jumătate de oră de staţionare, ziua fiind calculată la 80 de lei.

Mi-e teamă că în Bucureşti doar se scumpeşte parcarea Mi-e teamă că în Bucureşti doar se scumpeşte parcarea

Aproape de sediul nostru, în centrul Capitalei, este o parcare privată. 5 lei costă jumătate de oră de staţionare, ziua fiind calculată la 80 de lei. Treceam pe acolo şi mă minunam cine ar plăti o asemenea sumă, însă după decizia de astăzi a CGMB, patronii ar trebui să mărească tarifele.
 
Bucureştiul va fi secţionat în zone de tarifare. 10 lei ora unde nu ai loc să arunci un ac ziua, 1,5 lei ora unde nu ai loc să arunci un ac noaptea.
 
Tariful de 1,5 lei pe oră era depăşit şi trebuia mărit, dublat, triplat chiar, însă decizia de astăzi a CGMB nu va face decât să-i îmbogăţească pe cei fără vestă reflectorizantă, care oferă soluţii alternative de parcare, fără chitanţier şi fără plată cu cardul. Pentru cele 2 milioane de maşini care circulă zilnic în Bucureşti există doar 300.000 de locuri de parcare noaptea. Unde parchează neregulamentar 1,7 milioane se mai înghesuie o parte din restul de 300.000.
 
Pot să înţeleg o decizie precum cea de azi a CGMB, dacă ea are la bază o soluţie de tip park&ride şi un sistem viabil de transport în comun. Dacă face parte dintr-un plan amplu de a decongestiona centrul oraşului care nu se va opri aici, eu o susţin. Sunt acord cu această măsură, cât timp aia 10-20-30 de lei plătiţi acum de mine sau alţii vor însemna mai mult cândva, în viitor. În alte capitale europene aşa este, sub formă de investiţie. Mi-e teamă că în Bucureşti doar se scumpeşte parcarea.