Până la finalului 2010, în China se vor vinde 17 milioane de maşini

Piaţa auto din China este văzută foarte optimist de analişti: conform estimărilor, până la finalul acestui an în China se vor vinde circa 17 milioane de maşini. Cum vi se pare?

Până la finalului 2010, în China se vor vinde 17 milioane de maşini Până la finalului 2010, în China se vor vinde 17 milioane de maşini

În timp ce piaţa auto europeană şi cea nord-americanăînregistrează regrese de la lună la lună, piaţa autochineză pare o adevărată "sugativă" în ce priveşte vânzările demaşini noi.

Conform estimărilor analiştilor de la mai multe companii decercetare şi consultanţă, vânzările de maşini noi în Europa de Vestnu vor depăşi 13 milioane de unităţi la finalul lui 2010, iar înAmerica de Nord vor ajunge din nou la pragul de 15 milioane deunităţi.

În aceste condiţii, estimările analiştilor, conform cărorala finalul lui 2010 în China vom vedea mai mult de 17milioane de maşini noi cumpărate în acest an, par o palmădestul de grea dată europenilor şi americanilor. Dar şi o vestebună pentru investitorii auto de pe piaţa chineză.

Practic, analiştii prevăd o creştere de 46% faţă de2009 (când s-au vândut "doar" 13,6 milioane de maşini),ceea ce înseamnă că în China criza, cel puţin în domeniul auto, acam devenit istorie. Mai mult, prognozele pentru anii următori suntdintre cele mai bune, spre deosebire de pieţele europeană şiamericană, unde se speră că vânzările măcar se vor stabiliza.

Specialiştii estimează că, în 2020, în China se vor vinde maimult de 30 de milioane de maşini, iar în 2030 estevehiculată o valoare astronomică, de 75 de milioane demaşini! Totuşi, reticenţele nu lipsesc, având în vedere căvorbim de un interval de timp foarte mare, de 20 de ani.

Pentru moment, realitatea ne arată că, numai în Pekin,zilnic sunt vândute aproape 2.000 de maşini noi, ceea ceînseamnă un surplus de circa 700.000 de maşini noi anual. Şi astadoar în capitala chineză.

Nu este greu de înţeles că, în acest ritm de creştere, am ajungeîn câţiva ani la un adevărat dezastru ecologic în China. De aceea,guvernul chinez insistă şi investeşte masiv pentru trecereacât mai rapid la sistemele de propulsie electrice.

În curând, se pare că în China vom evolua de la "vânzări demaşini noi" la "vânzări de maşini electrice". Asta în timp ce înEuropa, de exemplu, estimările spun că, în 2020, aproximativ 10%din parcul auto va fi format din maşini electrice.

Cine e în urmă şi cine evoluat, înconcluzie?

oraan.ro